חמאס: מוכנים להפסקת אש מיידית

בחמאס העבירו הערב (ראשון) מסר לישראל כי הם מעוניינים בהפסקת אש מיידית. אך למרות הבקשות, צהל ממשיך בתקיפות ברצועה

בחמאס העבירו הערב (ראשון) מסר לישראל כי הם מעוניינים בהפסקת אש מיידית. אך למרות הבקשות, צהל ממשיך בתקיפות ברצועה, 2 פעילי ארגוני הטרור נהרגו במהלך תקיפה ברצועה. ‏קצב התקיפות של חיל האוויר התרחב בדקות האחרונות. מגבירים את הלחץ על הפלגים הפלסטינים.

עד כה נהרגו 14 פלסטינים ו-100 פצועים לפי משרד הבריאות בעזה. חמאס שיגר כ-600 טילים לעבר יישובי הדרום והשפלה\ דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס עדכן הערב כי הצבא תקף עד כה למעלה מ-280 יעדי טרור ברצועה – וערוך לכמה ימי לחימה וגם לירי רקטי לאזור גוש דן.

לפני זמן קצר דווח על חיסול ממוקד בתוך רצועת עזה. על פי הדיווח בתקשורת הערבית, מטוסים של חיל האוויר פגעו בבכיר בחמאס, כאשר ברשתות החברתיות רצים שמועות על שמו של הבכיר בכיר בחמאס מאיים בעקבות החיסול כי הירי יורחב אל מרכז הארץ בשעות הקרובות, עקב החיסול

לפני מספר דקות בפעילות משותפת של צה״ל ושירות הביטחון הכללי סוכל חאמד אחמד עבד חודרי, יליד 85', תושב רצועת עזה, האחראי על העברות כספים במזומן ובהיקפים גדולים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה.

חודרי הוא בעליה של חברת החלפנות "חאמד ללצראפה"/"אלופאק", אשר הוכרז כארגון טרור בישראל ביוני 2018.

בשנים האחרונות התבסס מעמדה של חברת החלפנות וכן מעמדו של חודרי כחלפן כספים מרכזי ברצועת עזה.

חודרי העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לחמאס הצבאי, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, באמצעות חברת החלפנות שבבעלותו ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה כארגון טרור.

פעילותו הפיננסית של חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה.

צה״ל ושירות הבטחון הכללי ימשיכו לפעול במטרה לסכל ולשבש את נסיונותיה של איראן לקדם פעילות טרור מרצועת עזה באמצעות מימון ארגוני הטרור- חמאס, ג׳יהאד אסלאמי ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה

במקביל, צה"ל מאיים להעצים את התקיפות ולהרחיב אותם כבר בשעות הקרובות. עד כה נהרגו היו 3 אזרחים ישראלים, בהם 2 פועלים זרים שנהרגו באשקלון באתר בנייה.

בשעה האחרונה התחדש הירי לעברי ישובי העוטף, עד כה נרשמו מעל 150 שיגורים.

לאחר כמה שעות של שקט יחסי, בדקות האחרונות ארגוני הטרור שיגרו מטח עצום של רקטות לעבר יישובי הדרום והשפלה. על פי ההערכות נורו כ- 140 טילים לעבר יישובי הדרום בתוך 4 דקות. אזעקות נשמעו ברחובות, באר שבע, נתיבות, אשדוד, ואף לראשונה אזעקה נשמעה בעיר הדרומית ערד. באשקלון הצליחה רקטה לחדור את מעטפת כיפת ברזל שיירטה 17 טילים. כונני הצלה מדווחים על פגיעה ישירה בבית באשקלון, פועל ערבי נהרג, כך על פי הכוננים במקום.

שידור חי מערוץ 2

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס מסר בתדרוך צבאי לכתבים כי צהל נערך לקראת אפשרות של הרחבת מעגל הירי. לדבריו, הוא לא מכיר את הדיווחים על כך שחיזבאללה מוכן להצטרף לירי לעבר ישראל – במידה וישראל תצא למבצע צבאי.

לדבריו, מוקד השיח בשעות האחרונות הוא הסיכול של אחמד חודרי. השב"כ במשך תקופה ארוכה אסף מודיעין והסיכול הזה, שאושר על ידי הדרג המדיני, בוצע על ידי חה"א יחד עם השבכ, ולמעשה מדובר בפגיעה משמעותית בציר העברת הכסף מחוץ הרצועה לתוכה ולארגוני הטרור.

על התקיפות הוא פירט, "נמשכות התקיפות של חה"א והתקיפות הקרקעיות של טנקים וכו'. למעלה מ280 יעדי טרור נתקפו. יש כמה סוגים של יעדים – הראשון הוא סיכול חוליות שמבצעות פח"ע, משפחה שנייה זה סיכולים ממוקדים, משפחה ששלישית זה תשתיות טרור, משפחה רביעית זה מחסני אמל"ח עם אמל"ח ייחודי והמשפחה החמישית היא מטרות עוצם.
המאמץ השני הינו מרץ ההגנה בעורף – עד כה נורו מהרצועה 600 תמ״ס, את הגדר עברו 510 מתוכן יורטו למעלה מ150, ויש מספרים גדולים של נפילות בשטח פתוח.
יש למעלה מ35 נפילות בשטח בנוי.

מנליס גם התריע מפני חוסר התגוננות בעורף. לדבריו, "ההגנה בנויה על ההתרעה ועל התגוננות האזרחים. במקומות בהם נהרגו אנשים אנו לא תמיד מזהים התנהלות על פי הנחיות פיקוד העורף." לגבי אירועים קרקעיים ראינו פגיעה ישירה של נ״ט מסוג קורנט בציר בין יד מרדכי לשדרות ולצערנו יש שם הרוג.

מנליס טען עוד כי יש מאמץ הגנה של סגירת צירים במרחבים והורדת כוחות. הורדנו את חטיבת 7 בבוקר ובשעה האחרונה ניתנה פקודה גם לחטיבת גולני וכוננות גם לחטיבת הצנחנים.
" אנו ערוכים לימים נוספים של לחימה במאפיינים האלה", הוסיף מנליס, לגבי ירי למרכז- כוחות ההגנ"א פרוסים גם בגוש דן, ואנו ערוכים גם לכך.
על הדיווח בערוץ 2 שחיזבאללה יצטרף למערכה, אמר כי "לא מכיר דיווחים והתנהלות על הכנה לירי נוסף מצד חיזבאללה. חמאס יודע שתל אביב לכל הפחות נמצאת כעת במוקד עניין עולמי, ויודע את ההשלכות של שיגור רקטה לשטח אזרחי כזה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מה משעמם לכם לתת במה לרשעים האלו כדי להפחיד עוד ילדים ומבוגרים כאחד????

    חבל שאנחנו היהודים עושים בשביל השונאים שלנו את העבודה,,,

    ייי |
    הגב