"חצו קו אדום" האם בן האדמו"ר מגור יישב על ספסל הנאשמים?

מסתבר כי אחד מבני מרן האדמו"ר עתיד לשבת על ספסל הנאשמים, כתוצאה מעתירה שהוגשה על ידי עקיבא גרינצייג וחבריו שהם נציגים בקבוצה של פורשי החסידות. אותה חסידות מכונה קהילת "פני מנחם", שבראשה עומד הגאון הרב שאול אלתר – בן דודו ויריבו המר של הרבי. ומה אומרים בגור על כך. כל הפרטים

המאבק העקוב מדם בין חסידי האדמו"ר מגור לבין חסידי הגר"ש אלתר בן דודו עולה מדרגה מסוכנת וקיצונית ביותר.

על פי הדיווח של חנן גרינווד בישראל היום הוגשה תביעה נגד שורת רבנים בכירים בחסידות גור, ביניהם בנו של האדמו"ר  שליט"א.

לפי הדיווח מסתבר כי אחד מבני מרן האדמו"ר עתיד לשבת על ספסל הנאשמים, כתוצאה מעתירה שהוגשה על ידי עקיבא גרינצייג וחבריו שהם נציגים בקבוצה של פורשי החסידות. אותה חסידות מכונה קהילת "פני מנחם", שבראשה עומד הגאון הרב שאול אלתר – בן דודו ויריבו המר של הרבי.

בכתב התביעה שהוגש כנגד בן האדמו"ר ועוד שורה של רבנים בכירים ביותר בחסידות בינהם הרב משה חיים דנדרוביץ ראש ישיבת "שפת אמת", הרב מ.ב. אלתר ראש ישיבת חיפה, והרב א.ב. זילברברג ראש ישיבת חצור, ואיש אמונם של אדמו"רי בית גור הרב אברהם יוסף אירנשטיין. טוען עקיבא גרינצייג, באמצעות עורך דינו שלמה אלבוים, כי בחסידות עברו על חוקי לשון הרע, כשהפיצו מצגת שבו הכפישו אותו ואת קהילתו, באמצעות מה שכינה "מצגת אשר באה להרבות את השנאה ואת הפילוג".

גרינצייג טוען בכתב התביעה כי הנתבעים הציגו קטעים חלקיים וערוכים של הרצאות וכן הוסיפו בהם אמירות בעל פה אשר נתנו פרשנות ומשמעות נוספת למוצג בה: "הקטעים הערוכים אשר נכללו במצגת, וכן קטעי הקישור, כוונו נגד הקובל באופן גלוי וספציפי, וכן ביחס לכל אחד ואחת מהקהילה".

מנגד בגור זועמים על המהלך הקיצוני שמגיע עד בנו של האדמו"ר ואומרים, כי זהו "דבר שלא היה לו תקדים במגזר החרדי, זוהי חציית קו אדום שלא ראינו מעולם בו בן של אדמו"ר מקבל מכתב התראה, אנו חוששים כי למהלך יהיו תקדימים נוספים בעולם החסידות כולו, צריך לעשות לזה כבר עכשיו סוף". הם מזהירים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *