חשיבות השמירה והתזונה על שגרת חיי הילדים גם בחופש הגדול

חופשת הקיץ של הילדים עלולה לשבור את הכללים גם בנוגע להרגלי האכילה שלהם. חשוב לערב את הילדים ברשימת הקניות השבועית או להטיל עליהם פעם-פעמיים בשבוע את משימת הכנת ארוחת הערב המשפחתית // הדיאטנית: איילת מרטין

החופש הגדול כבר כאן, באוויר תחושה של חופש, שחרור, שבירת שגרה ושינוי בהרגלים. אנו עשויים לשים לב לכך שילדינו הולכים לישון מאד מאוחר, מתעוררים בשעות הצהריים ולעיתים מבלים זמן רב יותר מחוץ לבית. כל השינויים הללו עשויים להשפיע באופן ישיר על התזונה שלהם, אשר הופכת להיות פחות בריאה ומסודרת.

אז כיצד נוכל לעשות קצת סדר ולהכניס מעט שגרה בתזונת ילדינו בתקופת  "החופש הגדול"?

להלן מספר טיפים שיעזרו לכולנו (הורים וילדים) לעבור את החופש בבריאות ובשלום:

דאגו מדי יום לחתוך פלטת ירקות ופירות טריים ולשים במקרר וכך תשמרו על נגישות מזון בריא כאשר עולה הצורך בנשנוש, במקום נשנוש חטיפים למיניהם.

הילדים מרבים לאכול גלידות/ארטיקים ומילקשייקים? עברו להכנה ביתית שלהם! כל חנויות הדיסקאונט מוכרות כיום כלים להכנת קרטיבים ביתיים במחירים שווים לכל כיס- הצטיידו בכלים אלו והכינו קרטיבים מפירות טריים מפנקים, מרעננים ומלאים בויטמינים!

הילדים לא שותים מספיק מים?- נסו להעמיד אותם במשימה יומית- הציבו במקרר או בפינה בה הם מצויים הרבה בבית בקבוק מים גדול ומלא (1.5 ליטר) והמשימה שלהם תהיה לסיים את הבקבוק במהלך היום. ניתן להיעזר באפליקציות שונות המתזכרות לשתות מים.

למדו את ילדיכם להקשיב לגופם- למדו אותם לשאול את עצמם – האם הרצון לאכול נובע מתוך רעב אמיתי או מתוך שעמום? פעמים רבות נמצא כי התשובה השנייה תהיה הנפוצה ובמקרים כאלו למדו את ילדיכם למצוא פעילויות חלופיות להפגת השעמום

כאשר יוצאים לפעילויות מחוץ לבית עם הילדים- יש לדאוג ככל הניתן כי הפעילויות יהיו כאלה שמשלבות גם פעילות גופנית- כגון: שחייה, קפיצה על טרמפולינות, קיר טיפוס ועוד.

הימנעו מהכנסת חטיפים, מזון מהיר ושתייה ממותקת לבית- החליטו מראש על יום/יומיים בשבוע בהם אפשר לקנות אוכל מסוג זה כגון: גלידה, שניצל וצ'יפס וכו' וזאת כחלק מבילוי מחוץ לבית. ביתר הימים-דאגו להתארגן עם אוכל מהבית לפעילויות חוץ (כריכים למשל)

הקנו לילדיכם תחושה של אחריות ומעורבות – ערבו אותם ברשימת הקניות השבועית או הטילו עליהם פעם-פעמיים בשבוע את משימת הכנת ארוחת הערב המשפחתית. הדבר עשוי לחשוף אותם למגוון מזונות שהם אולי נמנעים מהם, לעודד אותם להתנסות במזונות אלו ולהרחיב את המגוון התזונתי שלהם.

שימו לב לשעות השינה שלהם! ילדים צריכים שעות שינה מסודרות (8-10 שעות שינה בלילה, תלוי גיל) וחסך בשינה יכול להוביל לעלייה במשקל ועלול לפגוע בבריאות.

ושתהיה לכולנו חופשה נעימה ובטוחה!

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *