חשש בארה"ב: השירות החשאי יאלץ לפנות בכוח את טראמפ מהבית הלבן

לפי התיקון ה-20 לחוקה, הנשיא היוצא מאבד את סמכויותיו ב-20 בינואר, בשעה 12:00 בדיוק. "השירות החשאי ילווה אותו החוצה, הם יתייחסו אליו כמו לכל פולש המשוטט בשטח"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז שניצח את הבחירות לנשיאות עוד במהלך הלילה הראשון לספירת הקולות, ומסרב בעקביות להכיר בהפסד ליריבו ג'ו ביידן. ואולם, גם אם יסרב ולא יעזוב את הבית הלבן במועד ההשבעה של הנשיא הבא, בעוד פחות מחודש, ב-20 בינואר, זה לא ימנע את העברת השלטון.

"ממשלת ארצות הברית יודעת מצוין כיצד ללוות מסיגי גבול בבית הלבן", אמרו בקמפיין ביידן, בעקבות סירובו של הנשיא להכיר בתוצאות.

מי שיאלצו לפנות את טראמפ מהבית הלבן, אם וכאשר יסרב להחלפת שלטון מסודרת, הם אנשי השירות החשאי, האנשים ששמרו עליו מכל משמר בארבע שנות כהונתו הראשונה. על אף שזה מעולם לא קרה בהיסטוריה של ארצות הברית, וחרף העובדה שטראמפ לא אמר או רמז שהוא ימשיך להישאר בבית הלבן אחרי תום ההליכים המשפטיים, כלי תקשורת בארה"ב אמרו כי יש תכניות מגירה למצב הזה.

לפי התיקון ה-20 לחוקה, הנשיא היוצא מאבד את סמכויותיו ב-20 בינואר, בשעה 12:00 בדיוק. "השירות החשאי ילווה אותו החוצה, הם יתייחסו אליו כמו לכל פולש המשוטט בשטח", אמר גורם רשמי לשעבר שהיה מעורב בהליך העברת השלטון בין ברק אובמה לטראמפ.

טראמפ לא חייב להשתתף בטקס ההכתרה של ביידן כדי שהלה יהפוך לנשיא בפועל, והוא יאבד באותו הרגע את הזכות לטוס במטוס הנשיאותי לביתו בניו יורק, וכן את היותו המפקד העליון של הצבא. המערכת בנויה כך שהיא תתפקד בצורה עצמאית, ללא קשר לגחמות של היושב בבית הלבן. "העברת השלטון היא אוטומטית, אין 'עשה זאת בעצמך'", אמר למגזין ניוזוויק מלקולם נאנס, לשעבר קצין מודיעין בצי ומומחה ללוחמה בטרור. "כך שאם אין לו מקום מיועד שאליו הוא עוזב את הבית הלבן, אנשי השירות החשאי יחליטו זאת בעבורו. הדברים יתרחשו בין אם הוא מוכן לכך או לא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *