חשש בישראל: הישראלים שחשודים בריגול עלולים להינמק שנים רבות בכלא

כל התחזיות העריכו שהם יגורשו לישראל, אלא שבישראל חוששים שהטורקים הבינו שגם אם הם לא מרגלים, יש להם ביד קלף מיקוח מול ירושלים. התובע הודיע על כתב אישום בסעיף החמור ביותר: ריגול, ושלח אותם לבתי כלא נפרדים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, קיימו הבוקר (א׳) התייעצות בעניינם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין, אשר שוהים כעת במעצר בטורקיה, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, וגורמים נוספים.

בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי.

אם לא יימצא פתרון למשבר הצילום של בית ארדואן, בני הזוג אוקנין שחשודים בריגול עלולים להישלח לשנים רבות בכלא. כך מפרסם ׳ידיעות׳ בכותרת ראשית על המשבר עם טורקיה.

מתברר כי גם אחרי ההסתבכות, ישראלים ממשיכים לצלם את הארמון באין מפריע. הפרשה שנראתה בתחילה כתקרית לא משמעותית במיוחד, התנפחה בסוף השבוע לממדי משבר דיפלומטי של ממש.

כל התחזיות העריכו שהם יגורשו לישראל, אלא שבישראל חוששים שהטורקים הבינו שגם אם הם לא מרגלים, יש להם ביד קלף מיקוח מול ירושלים. התובע הודיע על כתב אישום בסעיף החמור ביותר: ריגול, ושלח אותם לבתי כלא נפרדים.

הרשעה בריגול בטורקיה יכול להגיע גם לעשרות שנים בכלא. עד אתמול שום נציג ישראלי או משפטי לא ביקר את השניים.

החשש בישראל שכל יום שיעבור ללא פתרון, יקטין את הסיכוי לשחרור מהיר של השניים. לבני הזוג בן משותף בן חמש בעל צרכים מיוחדים.

הילדים של בני הזוג בראיון לכתב ידיעות אומרים בכאב: ״ההורים שלנו מרגלים? הם האנשים הכי טובים, תמימים וטהורים, על מה להכניס אותם לכלא״.

נטלי ומורדי אוקנין הובאו אתמול לבית משפט להליך גירושם בהמלצת המשטרה בטורקיה, לאחר שהחוקרים הבינו כי מדובר בזוג תמים ולא במרגלים. אולם גורמים בטורקיה כנראה זיהו הזדמנות לחולל משבר מול ישראל.

שר החוץ לפיד שוחח עם בני משפחותיהם של נטלי ומורדי אוקנין ועדכן כי משרד החוץ ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג, ופועל לשחרורם בכל הדרגים. שר החוץ מבקש להדגיש כי בני הזוג “אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית” :

הנשיא הרצוג שוחח עם צאת השבת עם בני משפחתם של הזוג שנעצר בטורקיה: “פועל להשבתם הביתה במהרה ומשוכנע בחפותם”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *