חתנו של טראמפ שובר שתיקה: "הבלוף האיראני נחשף"

בטור ב"וול סטריט ג'ורנל", השליח לשעבר למזרח התיכון מייעץ לממשל ביידן לא להיכנע לאיראנים במשא ומתן • "לארצות הברית יש יד חזקה מולם", הוא מסביר

חתנו של הנשיא לשעבר של ארה"ב דונולד טראמפ ששימש כשליחו המיוחד של הנשיא לשעבר למזרח התיכון, ג'ארד קושנר, שברשתיקה ארוכה מאז יצא הממשל הקודם מהבית הלבן, ופרסם טור בוול סטריט ג'ורנל ובו תובנות בנושא המזרח התיכון עבור ממשלו של הנשיא ביידן, ומייעץ לו לגלות נחישות במשא ומתן מול איראן.

קושנר מזהיר כי תהיה זו טעות לא לבנות על היציבות החדשה שהושגה במזרח התיכון,  היחסים בין ישראל, מרוקו, סודן, קוסבו, בחריים ואיחוד האמירויות הם בבחינת שינוי בתפיסה של יחסי החוץ באזור.

קושנר בטורו מדבר בעיקר על  איראן, וליתר דיוק המשא ומתן עם איראן על הסכם הגרעין וכותב. "לממשל ביידן יש יתרון אחד שממשל טראמפ מעולם לא החזיק בו והוא מערכת יחסים עם איראן, בעוד שרבים הביעו דאגה מהצעד של ממשל ביידן לכונן משא ומתן, בעזרת שותפים אירופאים, אם איראן במסגרת הסכם הגרעין, אני רואה בזה צעד נבון, משום שהוא חשף את הבלוף האיראני".

לדברי קושנר בזכות מדיניות ממשל טראמפ, לארצות הברית יש "יד חזקה" בבואה לקיים משא ומתן עם איראן וגורס כי על ארצות הברית לגלות סבלנות ולהתעקש כי כל הסכם עתידי יכלול מנגנון פיקוח אמיתי שיוודא שאיראן לא תוכל לפתח נשק גרעיני וימנע ממנה לחמש ולאמן כוחות במדינות זרות. "לממשל ביידן יש כל מה שהוא צריך על מנת לממש את הפוטנציאל החיובי הטמון במזרח התיכון". סיכם חתנו ויועצו לשעבר של טראמפ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *