הורים, זה בשבילכם: טיפים לנסיעה בטוחה עם קטנטנים

כהורים, אנחנו חוששים באופן תמידי ודואגים לשלומם ולבטיחותם של הקטנטנים, עוד לפני שהם נולדים. בחירת מושב בטיחות מתאים הוא הצעד הראשון שלנו כהורים אחראים. הנה הטיפים החשובים ביותר של מומחי הבטיחות של BeSafe לנסיעה הבטוחה ביותר

המושב הנכון בזמן הנכון

לכל שלב התפתחותי, גובה ומשקל ישנו מושב הבטיחות המתאים ביותר שיגן על ילדכם בצורה הטובה ביותר בזמן פגיעה. גופו וצרכיו של תינוק קטנטן שונים בהכרח משל פעוט בן 3 ובטח שמזה של ילד בן 5.

האבולוציה הבטוחה והנוחה ביותר היא סלקל, אחריו כסא בטיחות, ולבסוף בוסטר. ככל שתאריכו את השימוש במושב בטיחות עד גיל מאוחר יותר, כך תגנו טוב יותר על ילדכם. השימוש האידאלי במושב בטיחות הוא מגיל לידה ועד גובה 1.5 מטר.

אל תתפשרו על מושבים שהם הכלאות של כמה סוגי מושבים, אלו יהיה פשרה או עבור קטנטנים, או עבור הילדים הגדולים יותר.

איזה תקן?

תקנים, כוכבים, מבחנים, למה לשים לב? ובכן, שימו לב לתקן- בחרו במושב בטיחות שעומד בתקן האירופאי החדש והמחמיר בעולם, תקן ה i-Size. תקן ה i-Size בודק פגיעות צד ופגיעות אחוריות, שלא נבדקות בתקנים אחרים ומהוות חלק משמעותי מתוך סך הפגיעות ברכב. בתקן ה i-Size יצרני מושבי הבטיחות ממשיכים לבצע בדיקות לאחר ייצור כל 5,000 יחידות מוצר, תמיד, וע"י מכונים חיצוניים, מקצועיים וניטרליים וכך מבטיחים, שהמושבים ימשיכו להיות בטוחים.

ודאו שמושב הבטיחות ברכב מותקן כראוי

הנתונים מראים ש-3 מתוך- 4 מושבי בטיחות אינם מותקנים כראוי. התקנה לא נכונה או שימוש לקוי מפחיתים אוטומטית, אם לא מבטלים את רמת הבטיחות שאמור לספק מושב הבטיחות, טוב ככל שיהיה.

איך מבטיחים התקנה נכונה? משתמשים בבסיס איזופיקס, שמעגן את מושב הבטיחות לרכב, מבלי להזדקק לרצועות, הידוק ועוד. קליק והבסיס מעוגן לרכב, קליק נוסף והסלקל או כסא הבטיחות מעוגנים על הבסיס. אין מקום לטעויות.

עוד חשוב, כדי להבטיח שימוש נכון- הקפידו תמיד לקרוא בעיון את הוראות יצרן מושב הבטיחות, וכן את הוראות הרכב בו נוסעים, בעמוד בו מדובר על התקני בטיחות.

הושיבו את הילד כנגד כיוון הנסיעה

מחקרים מוכיחים כי ישיבה כנגד כיוון הנסיעה בטוחה פי 5 מאשר נסיעה עם כיוון הנסיעה. אנו ממליצים לכם להמשיך ולהושיב את הקטנטנים זמן רב ככל האפשר, אפילו עד גיל 4.

לפי תקן ה i-Size, התקן האירופאי החדש והמחמיר ביותר בעולם, יש להושיב את הילדים הפוך לכיוון הנסיעה עד גיל 15 חודשים לפחות.

אם התינוק בוכה – עצרו לריענון

אם אתם נוהגים ברכב עם תינוק ללא אדם מבוגר נוסף, יש סיכוי רב שאם יתחיל לבכות, דעתכם תהיה מוסחת ולא תהיו מרוכזים בנהיגה עצמה. למען בטיחותכם מומלץ פשוט לעצור את הרכב בצד הדרך לכמה רגעים, לטפל בתינוק ולחזור לנסיעה רגועה ונעימה.

ודאו שאין חפצים מסוכנים בסביבת הילד

העסקת ילדים תוך כדי נסיעה ברכב יכולה להיות בהחלט מאתגרת, והורים רבים בוחרים לספק לילדיהם צעצועים שונים או אפילו טאבלט במהלך הנסיעה. חשוב לזכור כי בעת התנגשות, חפצים המוחזקים בידיהם של הילדים או נמצאים לידם – יכולים להתעופף לעברם ולפגוע בהם (או בכם) באופן ישיר. לכן, חשוב לוודא שכל החפצים החדים, הכבדים או השבירים מאוחסנים בתא המטען, ושבמהלך הנסיעה הילדים משחקים בצעצועים רכים בלבד.

הטיפים באדיבות מומחי IBBG יבואנית בוגבו, ביסייף, בייביזן ובייבי ביורן. יועצים מוסמכים להתקנת מושבי בטיחות ע"י ארגון SAFE KIDS העולמי, בוגרי קורס בטרם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *