טנקים רוסים נראו ברחובות דונייצק, גרמניה עוצרת את פרויקט הגז

יממה לאחר הלילה הדרמטי בו החליט פוטין לספח את דונייצק לרוסיה, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הודיע היום (שלישי) כי ארצו שוקלת לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה באופן מיידי

יממה לאחר הלילה הדרמטי בו החליט פוטין לספח את דונייצק לרוסיה, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הודיע היום (שלישי) כי ארצו שוקלת לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה באופן מידי.

הבדלנים הפרו-רוסים טענו כי צבא אוקראינה פוצץ מטען באזור דונייצק וכי שלושה אזרחים נהרגו במהלך חילופי האש. טנקים רוסים תועדו ברחובות דונייצק. למרות התקריות הללו והדיווחים על טנקים רוסים ברחובות דונייצק נראה כי פוטין עדיין לא מיהר לפלוש לתוך אוקראינה, אך יתכן כי בליץ יבוא בהמשך.

נשיא אוקראינה אמר כי הממשל בקייב מאמין שלא תהיה מלחמה או הסלמה רחבה, וקרא לקהיליה הבין-לאומית: "אל תמתינו להסלמה נוספת במשבר, תטילו סנקציות על רוסיה כבר עכשיו." ‏

עידכון צהרים __

הגרמנים מודיעים: מפסיקים את פרוייקט צינור הגז נורד-סטרים 2. הקנצלר שולץ: "דברים השתנו. צריך לבחון הכל מחדש" ‏מדובר על אירוע מאוד משמעותי. הסנקצייה החריפה ביותר שהוטלה על רוסיה עד כה. הצינור היה שווה המון כסף למוסקבה, והרוסים חשבו כל הזמן שהגרמנים לא ילכו עד הסוף.

מנגד, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, התריס ואמר כי הממשלה בקייב אינה מייצגת את האוכלוסייה במדינה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות אינטרפקס, אמר השר כי "אם אנחנו מדברים על עקרון הריבונות והשלמות הטריטוריאלית, אחד המסמכים המרכזיים הוא הצהרת עקרונות המשפט הבין-לאומי הנוגע ליחסי ידידות בין עמים".

"אני לא חושב שמישהו יכול לטעון שהמשטר האוקראיני, מאז ההפיכה ב-2014, מייצג את כל האנשים שחיים בשטח המדינה האוקראינית", הוסיף לברוב.

דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין אומר: "הפסקת היחסים אם אוקראינה היא דבר מאוד לא רצוי – זה יקשה עוד יותר על היחסים בין שתי המדינות ושני העמים". הוא הוסיף ואמר כי הסכמי מינסק 2 כבר לא עומדים על הפרק".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר שפוטין יגלה ש"טעה בצורה קשה בחישוב" והעריך כי כי נראה שבמוסקווה נוטים לפלישה מלאה לאוקראינה. "אני חושב שהטרגדיה היא שפוטין הקיף את עצמו ביועצים בעלי דעות דומות שאומרים לו שאוקרינה היא לא מדינה ראויה", אמר.
.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *