טראמפ יצא זכאי, יוכל להתמודד בעוד 4 שנים לנשיאות

טראמפ מסר בתגובה לזיכוי: "מדובר בעוד שלב בציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצנו – התנועה ההיסטורית שלנו רק התחילה"

הסנאט זיכה אתמול (שבת) את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהסתה להתקוממות באירועי האלימות בחודש שעבר, ובכך מאפשר לו להתמודד בעוד 4 שנים לנשיאות. טראמפ מסר בתגובה לזיכוי: "מדובר בעוד שלב בציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצנו – התנועה ההיסטורית שלנו רק התחילה".

ברוב של 57 שהצביעו נגד, מול 43 שהצביעו בעד החליט הסנאט לדחות את ההצעה להדיח את הנשיא . הדמוקרטים היו זקוקים לרוב של שני שליש כדי להשיג את ההרשעה. 7 סנאטורים רפובליקנים הצטרפו לדמוקרטים והצביעו בעד, אך היו חסרים להם עוד 17 קולות כדי להרשיע.

הנשיא ג'ו ביידן הגיב לזיכוי טראמפ ואמר: "זה פרק עצוב בהיסטוריה שלנו שמזכיר שהדמוקרטיה שברירית". ביידן אמר עוד כי הוא "חושב על אנשי הביטחון שאבטחו ושמרו על המתחם, ועל האנשים שאיבדו את חייהם".

טראמפ הודה לעורכי הדין שלו, לחברי הסנאט והקונגרס "שעמדו בגאווה למען החוקה שאותה אנו מעריצים ועבור העקרונות שעומדים בליבה של ארצנו". טראמפ הוסיף: "הרפובליקה החוקתית היקרה שלנו הושתתה על שלטון החוק הבלתי משוחד, ההגנה החיונית על חירויותינו וזכויותינו".

הנשיא לשעבר תקף את המפלגה הדמוקרטית, שעמדה מאחורי הליך ההדחה: "ראינו דוגמה שמראה כיצד מפלגה פוליטית אחת באמריקה מקבלת אישור להשמצת שלטון החוק, הוצאת לשון הרע על אכיפת החוק, מעודדת אספסוף וניצול הצדק ככלי נקמה פוליטית, לבטל ולדכא את כל האנשים או נקודות המבט של מי שאיתו הם לא מסכימים. תמיד הייתי, ותמיד אהיה, נאמן לשלטון החוק הבלתי מעורער, לגיבורי אכיפת החוק, ולזכותם של האמריקנים להתווכח בשלווה ובכבוד על נושאי היום ללא זדון וללא שנאה".

הנשיא לשעבר טען כי "זה (משפט הסנאט) היה שלב נוסף של ציד המכשפות הגדול בתולדות ארצנו. שום נשיא מעולם לא עבר דבר כזה, וזה נמשך מכיוון שמתנגדינו אינם יכולים לשכוח את כמעט 75 מיליון האנשים, המספר הגבוה ביותר מאז ומעולם, שתמך בנשיא מכהן, שהצביע עבורו לפני כמה חודשים".

"התנועה ההיסטורית והפטריוטית שלנו שנועדה להפוך את אמריקה לגדולה רק התחילה", הדגיש טראמפ. "בחודשים הקרובים יהיה לי הרבה דברים להגיד לכם, ואני מצפה להמשיך את המסע המדהים שלנו ביחד להשגת גדולה אמריקנית עבור כל אנשינו. מעולם לא היה דבר כזה! לפנינו כל כך הרבה עבודה, ובקרוב נצא עם חזון לעתיד אמריקני מזהיר, קורן וחסר גבולות. יחד אין דבר שאנחנו לא יכולים להשיג".

מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, אמר כי ההחלטה לזכות את טראמפ מעליבה את הפטריוטים שהקריבו את חייהם למען ארה"ב במשך מאות שנים. "הנשיא לשעבר נתן השראה, כיוון והניע אספסוף כדי למנוע בצורה אלימה את העברת השלטון בשלום, לערער את רצון העם ולהשאיר את הנשיא ההוא בשלטון באופן בלתי חוקי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *