טראמפ משיב לאיראנים: היזהרו באיומים שלכם

הנשיא טראמפ הגיב להצהרת נשיא איראן רוחאני, שאמר כי ארצו תחצה את רף ה-3.67% של אורניום מועשר, ובכך תפר את ההסכם הגרעין, והזהיר: "היזהרו מאיומיכם"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב הלילה להודעה כי איראן צפויה להפר את הסכם הגרעין ואמר: "היזהרו באיומים שלכם, כי הם עלולים לחזור ולתקוף אותכם בחזרה".

בדבריו התייחס טראמפ להצהרתו של נשיא איראן חסן רוחאני, שהודיע אתמול כי ארצו תחצה ביום ראשון את רף ה-3.67% של אורניום מועשר, ובכך תפר את הסכם הגרעין.

בריאיון לסוכנות הידיעות IRIB ציין רוחאני כי וושינגטון היא זו שהביאה להגברת המתיחות באזור באמצעות מדיניותה כלפי איראן. לדבריו, הפחתת המתיחות באזור בידה של ארצות הברית ועליה לשוב להבטחות ולהסכמים הבינלאומיים.

בתחילת השבוע אף פורסם דו"ח של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית שאישר כי כמות האורניום המועשר ברמה נמוכה חצה את הרף שהותר לאיראנים במסגרת הסכם הגרעין. לפי הדוח, כמות האורניום המועשר בדרגה נמוכה עומד נכון לראשון ביולי, על 205 ק"ג, בעוד הרף המקסימלי שהותר בהסכם הגרעין הוא 202.8 ק"ג.

בחודש מאי הודיע משרד החוץ של איראן לשגרירי חמש המדינות החתומות על הסכם הגרעין: בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה, כי טהרן החליטה לסגת מהמחויבויות שלה בהסכם.

בנאום שנשא רוחאני אמר: "הציונים ואיפא"ק הפעילו לחץ על ממשל טראמפ לסגת מהסכם הגרעין. לא פרשנו מההסכם. הוא עדיין בתוקף. אך אנו מראים את הצד השני של המטבע. ההסכם אומר שאם הצדדים האחרים עוברים על ההתחייבויות שלהם, מותר לנו להוריד את רמת המחויבות שלנו. אנו מעוניינים להציל את הסכם הגרעין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *