טראמפ ניצח – והחומה עם מקסיקו תיבנה

החלטת טראמפ להעביר כספים מהפנטגון לבניית החומה בגבול מקסיקו נפסלה על ידי בית משפט פדרלי אך טראמפ ערער לבית המשפט העליון וניצח – והחומה תיבנה

המאמצים הגדולים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להשיג רוב שמרני בבית המשפט העליון של ארה"ב מוכיחים את עצמם ככאלה שהצליחו שוב.

אתמול קיבל בית המשפט העליון את ערעורו של הנשיא על החלטת בית משפט פדראלי בקליפורניה, שאסר על העברת הכספים מהפנטגון לצורך בניית החומה בגבול מקסיקו.

כידוע נושא בניית החומה בגבול הפך לאחד מסלעי המחלוקת המרכזיים בין טראמפ ותומכיו במפלגה הרפובליקנית, ובין תומכי המפלגה הדמוקרטית.

בהתאם לכך הקשה בית הנבחרים האמריקאי על אישור התקציב שביקש טראמפ לצורך בניית הומה, ולאחר שהתברר לטראמפ שכל האפשרויות הרגילות נחסמו בפניו הוא הכריז על מצב חירום בגבול הדרומי של ארה"ב, ובעקבות כך העביר תקציב של 2.5 מיליארד דולרים מתקציבי הפנטגון – משרד ההגנה האמריקאי, לטובת בניית החומה.

אולם נגד ההחלטה הוגשה עתירה בטענה שלא התקיימו תנאי הסף המינימליים הנדרשים לצורך הכרזה על מצב חירום בגבול הדרומי, ובשל כך העברת הכספים מתקציב הפנטגון אינה חוקית.

ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי, ועיכבה את העברת הכספים ובניית החומה, אך טראמפ מיהר לערער לבית המשפט העליון שאתמול קיבל את הערעור והפך את ההחלטה של בית המשפט בקליפורניה, מה שמחזיר את הסמכות לידיו של טראמפ, ופותח לו את הדרך להעברת הכספים ותחילת בניית החומה.

כצפוי, מבין תשעת השופטים החברים בבית המשפט העליון של ארה"ב, ארבעת השופטים הליברלים המזוהים רעיונית עם המפלגה הדמוקרטית נטו לדחות את הערעור של טראמפ ולאשרר את החלטת בית המשפט בקליפורניה, וחמשת השופטים השמרנים המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית קיבלו את הערעור של טראמפ והכריעו בדעת רוב לבטל את ההחלטה של בית המשפט מקליפורניה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *