טראמפ עלב בנשים המנהיגות: "תרזה חלשה", מרקל "טיפשה"

מתחקיר שערכה הלילה רשת CNN עולה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נוהג להעליב את מנהיגי בעלות הברית של ארה"ב ולהתחנף לנשיאי רוסיה, טורקיה צפון קוריאה

מתחקיר שערכה הלילה רשת CNN עולה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נוהג להעליב את מנהיגי בעלות הברית של ארה"ב ולהתחנף לנשיאי רוסיה, טורקיה צפון קוריאה.

על פי 10 מקורות בבית הלבן הנשיא התעמר במספר מנהיגי בעלות ברית מרכזיות של ארה"ב, ואת האכזריות הוא הקדיש לנשים.

כך למשל, קרא טראמפ ראש ממשלה בריטניה לשעבר תרזה מיי קרא "חלשה וחסרת אומץ", ולקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קרא "טיפשה"

"הקריאות כל כך לא שגרתיות", אמר גורם גרמני, "עד שבברלין ננקטו צעדים מיוחדים כדי להבטיח שתוכנם יישאר סודי". התנהגותו של טראמפ מול מרקל תוארה כ"אגרסיבית למדי".

גורמים מקורבים לנשיא טוענים כי טראמפ מהווה סכנה לביטחון הלאומי של ארה"ב, ומגדירים את התנהלותו של טראמפ מול מנהיגים זרים כ"הזויה".

טראמפ זלזל גם בנשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון. טראמפ התפאר בפני ראשי המדינות – בהם גם היורש של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן והדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג און – וסיפר על עושרו האישי, גאונותו, הישגיו "הגדולים" כנשיא, וה"אידיוטיות" של הצוות במשרד הסגלגל שלו. בשיחותיו עם פוטין וארדואן, הוא ליכלך על הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש וברק אובמה.

טראמפ נוהג להתרברב בהישגיו בפני הנשיא פוטין. "נשיא ארה"ב יושב שם וחושב שהוא יכול להציג את עצמו כאיש עסקים כדי שפוטין יכבד אותו", אמר אחד מהמקורות. "לפעמים השיחות בין טראמפ לפוטין נשמעו כמו שיחה בין שני בחורים בסאונה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *