טרגדיה בלתי נתפסת: לא תאמינו ממה חולת הקורונה נפטרה

בימים האחרונים לחייה הסתייעה אסתר במכונת הנשמה, שהזרימה חמצן דרך צינור שמחובר לקנה הנשימה שלה. בנסיבות שעדין אינן ברורות התנתק צינור מפיה, ככל הנראה בלי שאף אחד מצוות המחלקה יבחין בכך.

אסתר בת שבע חלפון ז"ל, בת 58, נפטרה ביום שישי בשבוע שעבר. סיבת המוות מחרידה ובלתי נקלטת ונתפסת, לאחר שצינור ההנשמה התנתק, ואף לא אחד מאנשי הצוות שם לב.

אסתר אושפזה בבית החולים לניאדו בגלל דלקת ריאות, ונדבקה במהלך האשפוז גם בקורונה. בימים האחרונים לחייה הסתייעה אסתר במכונת הנשמה, שהזרימה חמצן דרך צינור שמחובר לקנה הנשימה שלה. בנסיבות שעדין אינן ברורות התנתק צינור מפיה, ככל הנראה בלי שאף אחד מצוות המחלקה יבחין בכך.

המוות הטראגי מעלה נקודות קשות: בדרך כלל קושר הצוות את ידיהם של המונשמים, כדי שלא יזיזו את צינור ההנשמה. מדוע אסתר ז"ל לא היתה קשורה? וכן – כאשר צינור הנשמה מתנתק, נשמעת אזעקה קולנית שלא ניתן להתעלם ממנה. האם היה מחסור כה חמור בצוות העובדים, עד כדי שאף אחד לא שמע את האזעקה מצפצפת?! בני המשפחה ההמומים קיבלו את הבשורה על פטירתה בהלם גמור, ודורשים תשובות מבית החולים.

מבית החולים לניאדו נמסר: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה. בימים אלו מתקיים תחקיר מעמיק על פרטי המקרה ותוצאותיו יעברו כמקובל למשרד הבריאות. במשך כמה שעות באותו יום שהה איש צוות בחדרה של המנוחה לצורך השגחה על המטופלת השנייה שבחדר. זמן קצר לפני האירוע עזב איש הצוות את החדר, היות ולא היה צורך בהמשך הנוכחות שלו. מצב המטופלת היה תקין ולא נראו כל סימנים המעידים על מצוקה של המנוחה. בית החולים לניאדו מתמודד עם מספר גדול מאוד של מטופלים במהלך הגל החמישי. רק לאחרונה נאלצו 13 מטופלים להמתין שעות ארוכות בחדר המיון, עד שהתפנה מקום עבורם במחלקת קורונה, צוות בית החולים, יחד עם כלל צוותי הרפואה והסיעוד במדינת ישראל, עושה מעל ומעבר כדי להעניק טיפול מיטבי למטופלים בתקופה קשה זו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *