יבואן מוצרי צריכה העלים מס בסכום כולל של כ-2 מיליון ₪

בית משפט השלום בבאר- שבע גזר 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ממושך וקנס כספי בסך 270,000 ₪ על דקל בן לולו, בעליה של חב' קסם היבוא בע"מ, שהורשע לפני כשנה וחצי, יחד עם החברה, בשני אישומים מתוך ארבעה בכתב האישום שעניינם ביצוע עבירות מע"מ בהיקף של כ-2 מיליון ₪ וכן, ביצוע עבירות מכס בהיבט של חוקיות יבוא.

ע"פ כתב האישום המתוקן, חב' קסם היבוא בע"מ, בהוראתו והנחייתו של דקל בן לולו, רשמה בכזב בספרי הנהלת החשבונות, במהלך שנת 2009, מס תשומות על סמך 304 מסמכים הנחזים להיות קבלות עבור תשלומים שבוצעו בסין. הסכומים ע"פ החשבונות הסיניים נרשמו ודווחו כהוצאות/ קניות בהנהלת החשבונות של החברה ונרשמו גם בכזב, כמס תשומות. על סמך החשבוניות הסיניים דיווחה חברת קסם היבוא בע"מ, בהנחייתו ובהוראתו של דקל בן לולו, בדוחו"ת התקופתיים מס תשומות שלא כדין, וכך הקטינו את סכום המע"מ האמיתי שהיה עליה לשלם בסך של כ-2 מיליון ₪.

בנוסף, הורשעו חב' קסם היבוא בע"מ ודקל בן לולו, בהברחת 1500 קרטונים של פיקות לאקדחי צעצוע וזאת מבלי שהוצהר עליהם ומבלי שהיו בידיהם ההיתרים הנדרשים ע"פ חוק ובמעשיהם יצרו סכנה לשלום הציבור.

במסגרת גזר הדין, גזר בית המשפט על נאשם נוסף בפרשה, מישל בן חיים, יועץ מס שנתן לנאשמים שירותי הנה"ח וייעוץ, מאסר בפועל אשר ירוצה בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי בגין ביצוע עבירות לפי חוק מע"מ.

התיק נוהל ע"י עו"ד שירן באדי מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה מורכבת שנוהלה בשיתוף פעולה על ידי חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז ובקרת יבוא- בית מכס אשדוד.

כב' השופטת שרה חביב, בבואה לגזור את הדין, כתבה: "בענייננו מדובר בתרמית בינלאומית שנוהלה במשך שנת מס מלאה, כללה 304 חשבוניות שונות מתוך כרטסת של ספק סיני. העובדה שנוהלו שני משרדים באמצעות הנאשמת, האחד בארץ והאחר בסין, הקלו על התרמית. מדובר בנסיבות יוצאות דופן לחומרה, בוודאי ועל כן סכום המחדל כשלעצמו אינו מצביע די הצורך על מידת הפגיעה בערכים המוגנים…".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *