יהדות התורה: "אין לנו בעיה להצטרף לגנץ, אם ייפרד מלפיד"

החרדים קורצים לגנץ? "לא פוסלים ישיבה עם כחול-לבן, אם גנץ יודיע על ביטול הרוטציה עם לפיד ויקבל את הקווים החשובים לנו"

הנציגים החרדים מתחילים לקרוא את המפה אחרת ומשמיעים קולות בעד גנץ? גורמים ביהדות התורה אמרו בשיחות סגורות, שצוטטו הבוקר על ידי העיתונאי יניר קוזין ב'מעריב', כי אם נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה הם אינם פוסלים על הסף כניסה לממשלתו של גנץ – וזאת בתנאי שתבוטל הרוטציה שעליה חתם עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שעבור חברי הכנסת מהרשימה החרדית הוא בבחינת סדין אדום.

"מלכתחילה אין לנו בעיה עם גנץ, הבעיה שלנו היא עם לפיד", אמר ל"מעריב" גורם בדגל התורה. על פי הגורמים החרדיים ביהדות התורה, "אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו".

כזכור, על פי הסכם הרוטציה שאפשר את החבירה של מפלגתו של גנץ, חוסן לישראל, עם יש עתיד, אם כחול לבן, תצליח להרכיב את הממשלה הבאה, גנץ יכהן בתפקיד ראש הממשלה במשך שנתיים וחצי ולאחר מכן יעביר את המושכות ללפיד, שיכהן בתפקיד שנתיים נוספות.

ב'מעריב' סוייגו הדברים בציון העובדה חברי סיעת דגל התורה נחשבים למתונים יותר בהשוואה לחברי הכנסת מאגודת ישראל, שבראשם עומד סגן השר יעקב ליצמן, המובילים קו קיצוני יותר.

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר על אפשרות הכניסה לממשלה בראשות גנץ: "לא דנים בזה עכשיו. לא מעסיק אותנו עכשיו, אך לכל דבר יש משמעות. אנחנו עסוקים בחיזוק גוש הימין".

קוזין ציין כי "עבור כחול לבן החיבור עם החרדים הוא אפשרות ריאלית משום שבמצב הקיים, על פי הסקרים, לגוש המרכז־שמאל בראשות כחול לבן אין די מנדטים כדי להרכיב ממשלה. אתמול הצהיר היו"ר גנץ כי לא יהיה חיבור עם ח"כ אחמד טיבי ומפלגתו, ולפיכך קואליציה עם החרדים הופכת לאחת האפשרויות היחידות, מלבד ממשלת אחדות עם הליכוד".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "הסכם הרוטציה יקוים. ננצח ונזמין את כל המפלגות הציוניות להצטרף לממשלה רחבה וממלכתית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *