יוזמה בשמאל: ממשלת ריפוי לאומית בראשות בנט ולפיד

יוזמה חדשה צצה במחנה שמתנגד לנתניהו ובמסגרתה תוקם "ממשלת ריפוי לאומית" שתונהג על ידי בנט ולפיד/ לפיד ובנט, ותכלול 52 מנדטים.

יוזמה חדשה צצה במחנה שמתנגד לנתניהו ובמסגרתה תוקם "ממשלת ריפוי לאומית" שתונהג על ידי בנט ולפיד/ לפיד ובנט, ותכלול 52 מנדטים, כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12.

בין החברים בקואליציה: יש עתיד (17), כחול לבן (8), ימינה (7), העבודה (7), ישראל ביתנו (7) ותקווה חדשה (6) – כשמי שיתמכו בממשלה מבחוץ או יימנעו יהיו חברי מרצ (6), וחלק מחברי הרשימה המשותפת (6) ו/ או רע"מ (4).

חברי ממשלת הריפוי מתכוונים להעביר תקציב מדינה – אך גם לוותר על העברת החקיקה נגד נתניהו שנתפסת כפרסונלית. חברי אותה ממשלה מתכוונים בהמשך לצרף אליה את המפלגות החרדיות – והיא תורחב.

גורמים בימינה הבהירו לחדשות 12 כי לפיד פועל על דעת עצמו וטענו כי הוא "לא מעוניין להקים ממשלת פיוס – אלא ממשלת שמאל". במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לקיים פגישה עם בנט בימים הקרובים. נתניהו גם הציע לסער לכהן ראש ממשלה בעוד כשנה בתמורה לתמיכה בו אלא שסער שמכיר את מקרה גנץ, כנראה לא יתפתה להצעה.

נכון לרגע זה, לנתניהו אין 61 מנדטים, אך תמונה דומה גם גוש השינוי. נפתלי בנט, , שוחח עם כל ראשי המפלגות חוץ מהערביות (הרשימה המשותפת ורע"ם) ועדיין לא הבהיר במי יתמוך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *