יוזמה חובקת עולם: הצלת בתי כנסת ובתי עלמין

מרתון פגישות בין שגרירי העולם באו"ם ונציגי מדינות רבות לבין יעקב פליטשקין, עסקן חסידי בינלאומי, במטרה להציל בתי עלמין ובתי כנסת שהוזנחו עם השנים ונמצאים בסכנה | תיעוד

יוזמה חובקת עולם להצלת בתי כנסת עתיקים ובבתי עלמין יהודיים, ברחבי העולם – תוספת תאוצה בימים האחרונים, לאחר מרתון פגישות בין שגרירי העולם באו"ם ונציגי מדינות רבות לבין יעקב פליטשקין, עסקן חסידי בינלאומי, שמוביל את היוזמה, שבמרכזה עומד העיקרון – להציל בתי עלמין ובתי כנסת שהוזנחו עם השנים ונמצאים בסכנה.

פליטשקין הצליח בחודשים האחרונים לקבל התחייבות ממספר רב של מדינות, שהתחייבו לשמר ולתחזק בתי כנסת ובתי עלמין בשטחם.

בערב חג הפסח, נפגש פליטשקין עם מספר רב של שגרירים באו"ם, והעניק להם סט מהודר הכולל מצות וסימנים לחג הפסח, וזאת כדי להביע הוקרה והכרת הטוב בשם כל העם היהודי.

פלטשקין נפגש עם שגרירי סלובקיה, פולין, מולדובה ואוקראינה באו"ם ושגרירים נוספים, ודן איתם בנוסף על דרכים לסייע לפליטים היהודים שברחו מאוקראינה – בעקבות המלחמה עם רוסיה.

את חג הפסח חגג פליטשקין בבירת מרוקו ואף שם המשיך במפגשים עם דיפלומטים ופוליטיקאים, "זכיתי זכות עצומה להסתופף בצילו של מורי ורבי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ולקבל את הכוונתו וסיועו בפעילות שלי למען המורשת היהודית ולמען הצלת בתי כנסת ובתי קברות ברחבי העולם. הרב פינטו מסייע רבות ליהודי העולם ובאחרונה שלח סיוע נרחב מאוד לפליטים היהודים מאוקראינה".

תיעוד:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *