יוזמה קדושה: חבר מועצת יבנה דואג לשמירת קבר רבן גמליאל

חבר המועצה, יהודה דנינו, דואג לשמירת קדושת מתחם קבר רבן גמליאל ביבנה, זאת לאחר שפורסם לאחרונה על חילול מחפיר בקבר

לפני כשלושה חודשים פורסם דיווח על חילול מחפיר בקבר רבן גמליאל ביבנה. כעת, חבר מועצת העיר מטעם תנועת ש"ס, יהודה דנינו, העלה את הנושא לסדר היום במועצה והוביל לשינוי במצב.

קברו של התנא הקדוש רבן גמליאל, הממוקם ביבנה, מהווה מקום עלייה לרגל למתפללים רבים המגיעים לאתר מכל רחבי הארץ. אלא שלאחרונה, הפך האתר למקום בילוי שאינו קשור לתפילה. בין היתר התרחשו במקום פעילות של הדלקת אש, מנגלים, מתקנים מתנפחים ועוד.

חבר המועצה יהודה דנינו מסיעת ש"ס ביבנה, בראשותה של סגן ראש העיר, רפאל (פאלי) כהן, קיבל פניות רבות של תושבים מקומיים שהדבר נגע לליבם והחליט לפעול בנושא בתמיכתו של יו"ר הסיעה.

"כחלק מהרצון לשמור ולדאוג למקומות הקדושים החלטנו להסדיר את כללי הביקור באתר לציון קבר רבן גמליאל דיבנה", סיפר השבוע דנינו.

בשבוע שעבר העלה חבר המועצה את הנושא לדיון במליאת מועצת העיר במהלכה הסביר כי "מתחם קבר רבן גמליאל שוכן בסמוך לפארק הסנהדרין ומשכך נוצרת לעיתים תכופות זליגה מן הנעשה בגן אל תוך מתחם הציון המרוצף והמגודר".

דנינו ציין כי לאחרונה התרחשו במקום מקרים של הדלקת אש ומנגלים,הפעלת טרמפולינות לילדים, מסיבות שונות, הפעלת מוסיקה, קריוקי ועוד.

"בהיות שמתחם זה הינו מתחם קדוש וכמו כן מורשת עתיקות הרי שההפעלות הללו מפחיתות מערכו ומקדושתו ופוגעת במורשת שבו. בסמיכות לאתר הקדוש קיים פארק ציבורי רחב ידיים שבהחלט יכול לשמש לכל הפעילות הללו ובאישור העירייה כמובן. אין שום סיבה לפגוע ברגשי הציבור ולעשות את כל אלה דווקא במתחם הקדוש".

בעקבות היוזמה, קיבל ראש העיר צבי גוב-ארי וחברי המועצה את ההצעה למנוע שימוש במתחם האתר לכל דבר שאינו מכבד את קדושת המקום. כמו כן, הוחלט לחדד את ההנחיות בדבר השימושים המותרים במתחם לרבות הצבת שילוט ותגבור סיורי הפיקוח העירוני."תודתי נתונה לראש העיר, צבי גוב-ארי אשר רוחש כבוד ורגיש לצרכי כלל הקהילות בעיר. ראש העיר נענה ברצון לפנייתנו ופעל ללא דיחוי לשיפור המצב כאשר התוצאות כבר נראות לעין", אמר דנינו והוסיף כי "אני שמח שהצלחנו להגביר את מודעות הציבור לחשיבות השמירה וכללי ההתנהגות הראויים במקום הקדוש. מאז פנייתי חל שיפור משמעותי והציבור שותף ומכבד את קדושת המקום".

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *