יוסי דגן: "לשחרר את האזרח שהותקף"

הסערה בגין מעצר תושב השומרון לאחר שהותקף ע"י עשרות פלסטינים כשהיה בטיול עם ילדים גובר. לקראת ההפגנה הערב ראש מועצת שומרון תוקף את מעצרו בידי השב"כ ואת שלילת זכויותיו וקורא להגיע להפגנה הערב באריאל: "לשחרר מיידית את האזרח שהותקף"

ראש מועצת שמרון יוסי דגן תוקף את הפגיעה בזכויותיו של העצור – תושב השומרון – שהותקף יחד עם 18 ילדים בטיול שנערך סמוך לעיר אריאל.

ביום שלישי האחרון, יצאו כ-18 ילדים בגילאי 13 עד 15 לטיול סמוך לגדר העיר אריאל. במהלך הטיול תקפו את הילדים והמדריך תושב השומרון, עשרות פלסטינים. בזמן שהגיע התושב לתת עדות בתחנת המשטרה, נעצר ע"י השב"כ נשללה ממנו הזכות למפגש עם עורך דין ועל פי פרסומים הוא עובר עינויים בשב"כ.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הזדעזע מהפגיעה בזכויותיו של המדריך: "אחד המופעים המשונים והמזעזעים שראינו. ילדים, אזרחים ישראלים יוצאים לטייל; מותקפים ומאויימים עי ערבים עם אלות סכינים וגרזנים, והתגובה של גורמי הבטחון היא שלילת הזכויות של התושב שהותקף כשהוא לבדו עם 18 ילדים. נניח שרוצים לחקור את האירוע; אבל לשלול זכויות? את מה שלא עושים למאפיונרים במדינה הזו עושים לחלוצים המתגוררים בהתיישבות רק בשל הכתובת בתעודת הזהות שלהם. זו חרפה, פגיעה חמורה בזכויות אדם ואנחנו לא נקבל זאת, חיי תושבי השמרון אינם הפקר, ולא יתכן שכך ינהגו בתושב שהותקף יחד עם קבוצת ילדים שהיו איתו", קרא דגן.

נזכיר כי עשרות חברי כנסת פנו השבוע במכתב למפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי וראש השב"כ רונן בר, בעקבות איסור המפגש על נפגע הלינץ' בסמוך לאריאל עם עורך דינו. במכתב כותבים חברי הכנסת כי "בשעה זו עצור יהודי ומנוע מפגש עם עורך דין, זאת בשעה שאיש מהפורעים שתקפו את היהודים במקלות ובאבנים לא נעצר. מניעת המפגש היא פגיעה בזכות יסוד חוקתית. אנו דורשים לאפשר לו באופן מיידי מפגש עם עורך דינו" לשון המכתב של חברי הכנסת.

בתוך כך, בסוף השבוע, הגיש עו"ד עדי קידר תלונה לאחראי על החקירה, בשל הפרת זכויותיו של העצור. בין השאר עובר העצור, אשר נחקר לא פחות מ-4 חקירות שב"כ בפחות מ-24 שעות, מניעת שינה, סרוב לקבלת טיפול רפואי, וחקירות אנטנסיביות במשך שעות ארוכות ולאורך כל הלילה. מהתלונה עולה כי העצור אף אמר בדיון כי אם המצב ימשך כך, הוא יודה אף ברצח היטלר. את המדינה ייצגו בדיון נציגי ימ"ר ש"י שימי שלגי ויוסי עובדיה.

נזכיר כי העצור, נשוי, בשנות הארבעים לחייו, ללא עבר פלילי, אב ל-3 ילדים בגילאים 3,5, ו-6, בוגר שרות צבאי בחיל הים, נעצר ביום רביעי בשעות הצהרים, לאחר שהגיע למשטרת אריאל להגיש תלונה על הלינץ' הקשה שעבר יחד עם עוד קבוצת ילדים בסמוך לגדר העיר אריאל. לתדהמתו הוא נעצר והועבר לחקירת שב"כ תוך שנאסר עליו לפגוש בעו"ד. בימ"ש השלום באשקלון, האריך את מעצרו עד ליום רביעי.

בעקבות החקירות הקשות, קרא עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר מייצג את העצור להוציא את השב"כ מהחקירה "לצערנו אנחנו נחשפים בתיק זה להפרת חוק ולחקירת שב"כ אשר גובלת באי חוקיות ואולי אפילו לפי עינויים ע"פ הדין הבינלאומי. אנחנו קוראים לבית המשפט וגם לפרקליטות להורות על הסרת מניעת המפגש, הוצאת השב"כ מחקירת התיק שלא מצדיקה מוערבות שב"כ, וחקירה משטרתית רגילה לכל דבר ועניין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *