יורם לס לא חוזר בו: "אני מקפיד על מסכה, אבל נתניהו ממיט חורבן על אזרחי ישראל"

פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומי שטוען בתוקף מתחילת הפרצות המגפה העולמית שמדובר בלא יותר מ'שפעת', שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103fm על ההתפרצות המחודשת

פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומי שטוען בתוקף מתחילת הפרצות המגפה העולמית שמדובר בלא יותר מ'שפעת', שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103fm על ההתפרצות המחודשת. וטען כי "היה חורבן בית ראשון על שום דבר, לא היה גל ראשון, התמותה ירדה. אנחנו נמצאים בעיצומו של חורבן בית שני, בשלב הבא נצא לגלות. הגל הראשון נמצא במוח ההיסטרי של ה'סימן טובים' והבוס שלהם". הוא הוסיף ואמר כי לוירוס הזה יש השפעות חברתיות קשות, "כולם במחלת נפש, לא היו דברים כאלה מעולם במגפות קודמות. מחלת נפש שקוראים לה חרדה, קשה מאוד להירפא ממנה אבל המספרים הם לא גדולים במיוחד".

הוא ציין בראיון כי "באירופה היה גל ראשון מאוד רציני, 15% בלבד גדול מהגל של שפעת 2018. בשביל 15% לא הורסים את העולם. ב-24 ארצות במערב אירופה, 300 מיליון בני אדם, 15% בלבד יותר ממגפת השפעת של 2018".

על כך שיש תמותה גדולה בעולם פרופ' לס התעקש, ואמר: "במזרח התיכון הנגיף לא פעיל. התמותה ירדה ב-115 בני אדם בחודש מרץ-אפריל-מאי בישראל, לא באירופה. בישראל מתו פחות מאשר באותה תקופה אשתקד. על זה חורבן על מיליוני אנשים? על זה? בחורף רגיל שהיה בשנה שעברה ולפני שנתיים 1,000 אנשים מתים מהסיבוכים של הנגיפים של החורף ואף אחד לא הורס את המדינה. מה שקורה עכשיו זה עוד פחות משהיה אז. הורסים את המדינה פעם שניה".

על הטענות כי דבריו הם שהובילו את הציבור בישראל להקל ראש במגפה אמר לס. "אני מקיים את כל חוקי המדינה, אני עוטה מסכה. מקפיד קלה כחמורה, שמירה על שלטון החוק זה תנאי לקיום משותף שלנו במדינה הזו".

פרופ' לס התייחס לפחד שגובר בציבור, ואמר: "אני לא כבש שטוף מוח, אני שם את ההיסטריה בצד. יש מי דואג שיהיו פה כבשים מבוהלים שמחפשים מנהיג, היו משטרים כאלה גם בעבר. אני מדבר על עובדות, 1,000? אתה לא מבין מה קורה, מקפידים לקרוא להם חולים – הם בריאים. אין התפרצות, הם נדבקו כולם לפני חודש, מדברים בלשון הווה על דברים שקרו מזמן. הם חיוביים ומפרישים נגיף מת. אין במזרח התיכון תחלואה אמיתית של קורונה בכלל. המספרים הם שום דבר, אפס יחסית לגודל האוכלוסייה".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אמר כי "זו מחלה מאוד מסוכנת, כמו ששפעת זו מחלה מאוד מסוכנת – למעט מאוד אנשים יחסית לגודל האוכלוסייה. אם היינו עכשיו שני רופאים הייתי מדבר על סערת הציטוקינים ועוד מילים של בית מרקחת. זה נגיף אחר, זו מחלה אחרת, יש לה תסמינים אחרים. אנשים לא מתעניינים בתסמינים וברפואה, הם רוצים לדעת האם אני הולך למות מזה או לא".

לס, ציין לסיום כי: "הסגר יהרוג יותר אנשים מהקורונה. יותר ימותו מהסגר מאשר מהקורונה, ומי שימות זה אנשים צעירים שמפרנסים משפחות. אין גל שני. יש סך הכול עליה במספר הנדבקים החיוביים כי הגדלנו את מספר הבדיקות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *