יו"ר הכנסת התפרץ בבכי בבונדסטאג בישיבה מיוחדת לרגל יום השואה

בפרלמנט הגרמני ‘בונדסטאג’ נערכה ישיבה מיוחדת לרגל יום השואה הבינלאומי, בהשתתפות הצמרת הפוליטית הגרמנית ובראשם הנשיא פרנק-ולטר שטיינמאייר והקנצלר הנבחר אולף שולץ. לצידם, השתתף גם רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל שייצג את הקהילה היהודית

בפרלמנט הגרמני 'בונדסטאג' נערכה ישיבה מיוחדת לרגל יום השואה הבינלאומי, בהשתתפות הצמרת הפוליטית הגרמנית ובראשם הנשיא פרנק-ולטר שטיינמאייר והקנצלר הנבחר אולף שולץ. לצידם, השתתף גם רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל שייצג את הקהילה היהודית.

המעמד היה מרגש במיוחד. יו"ר הכנסת מיקי לוי, שהגיע במיוחד מישראל כדי להשתתף במושב המציין את הירצחם של מליוני יהודים הי"ד בידי המרצחים הנאצים, פרץ בבכי במהלך נאומו, בשל התרגשותו הרבה. לוי גם אמר קדיש לעילוי נשמת הנרצחים בבית הנבחרים הגרמני.

במהלך המושב נשאה דברים ניצולת שואה שריגשה את כלל חברי הפרלמנט הגרמני והאורחים שהגיע מכל רחבי העולם.

"למעמד הזה חשיבות רבה בתודעת זיכרון השואה בעם הגרמני ובכלל", אמר הרב טייכטל בצאתי מהפרלמנט, "ועם זאת, במקביל, אנחנו מדגישים כל הזמן שהזיכרון הטוב ביותר לזכרם של הנרצחים – זה תחיית העם היהודי ופריחת החיים היהודיים. לראות עוד תלמוד תורה יהודי קם בברלין, עוד יהודים שמגיעים לבית הכנסת ועוד שיעורי תורה חדשים – זה הנקמה הטובה ביותר במי שרצה לגדוע את העם היהודי"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *