יו"ר הכנסת תוקף: "בג"צ רומס את הכנסת ברגל גסה, פעם אחר פעם"

במהלך כנס לשכת עורכי הדין שמתקיים היום התראיין יריב לוין ותקף את בג"צ "ריכה להיות פסקת התגברות רחבה ובצידה שינוי בשיטת מינוי השופטים"

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, התראיין הבוקר בוועידת המשפט ה-9 של לשכת עורכי הדין:יו"ר הכנסת התייחס לנושא פינוי היישוב כרמים ואמר: "כאשר ביתו של מחבל לא נהרס ומוצאים מתחת לפני האדמה כל מיני נימוקים למה לא להרוס, ובאותה נשימה מורים להרוס בתים של יהודים, שכולם בנו את בתיהם בתום לב וללא שום ניסיון לעשות משהו נגד החוק – אלו דברים מקוממים ובלתי נסבלים. הבעיה היא שמה שקובע בבית המשפט העליון זו לא מהות הזכות אלא מהותו של מי שמבקש את הזכות – יש דין אחד לאלה ודין אחד לאלה".

בנושא התערבות בג"צ אמר: "בג"צ רומס את הכנסת ברגל גסה, פעם אחר פעם, בפסיקות שהן סמכותה הבלעדית של הכנסת. אין שוויון בין שלוש הרשויות, הרשות השופטת לוקחת לעצמה את החירות להתערב ולשים שיקול דעתה במקום שיקול דעתה של הכנסת וזהי הסכנה האמתית לעתיד הדמוקרטיה. פסקת התגברות נקודתית היא פסולה. צריכה להיות פסקת התגברות רחבה ובצידה שינוי בשיטת מינוי השופטים. במבנה הנוכחי של הקואליציה זה לא אפשרי ובית המשפט יודע את זה ומקצין את פסיקותיו, אבל השינוי בוא יבוא".

עוד הוסיף יו"ר הכנסת בראיון, והתייחס לסוגיית העברת התקציב: "אני חושב שצריך לשים את כל הנושאים האחרים בצד, ולסכם קודם כל את נושא התקציב המורחב, או שנגיע לשיתוק מוחלט בכל התחומים מרשויות מקומיות ועד מערכת החינוך. בזה צריך להתרכז כרגע. זוהי להבנתי גם עמדת ראש הממשלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *