יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות: מה ההבדל בין טיסה לנסיעה ברכבת?

עשרות אלפי עובדים בענף נמצאים בהתמוטטות כלכלית

מספר המאובחנים לקורונה עלה לרמה של כ-300 ביום, בד בבד עם פתיחה של המשק לפעילויות. רוב ענפי המשק, מלבד אולי תעופה, שבו לפעול תחת המגבלות של ריחוק חברתי.

בראיון לתכניתי ב'קול ברמה', "הכל 10",אמר קובי קרני יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, שעתידם של עשרות אלפי עובדים בתחום התיירות והתעופה לוט בערפל והם נמצאים רגע אחד לפני התמוטטות כלכלית אמיתית.

לדבריו אין הבדל בין נסיעה לרכבת ואוטובוס לטיסה. ישנו צורך בהנחיות ברורות לשמירה בשדות התעופה ועל כללים ברורוים בטיסות, אך אין זו סיבה מספקת בכדי לסגור את כל הענף שכן הקורונה עוד איתנו לתקופה לא מבוטלת ואנחנו צריכים ללמוד לחיות לצידה.

בענף התעשייה לדוגמה, אין מגבלות פעילות, ועדיין כשמונה אחוזים מכלל המועסקים בענף לא שבו מחל"ת.

המלונות ובתי האירוח בישראל נהנים מסגירת השמים והתפוסה במלונות התיירות בקיץ כמעט מלאה. המצב של ענפי שירותים אחרים שקשורים לתרבות, אמנות, ספורט וכדומה הרבה פחות מעודד.

הנתונים הכלכליים שמתפרסמים הם תמונת ראי של הסגר והיציאה ממנו, וקשה להסיק מהם בזמן אמת על רמת הפגיעה במשק. נתוני שוק העבודה מתקבלים ממספר גורמים כמו הלמ"ס, הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה. הם גם לא תמיד משקפים את התמונה בזמן אמת, אבל השורה התחתונה שעולה מהם היא דומה: שיעור העובדים בחל"ת והמפוטרים הוא גבוה מאוד. הלמ"ס מעריכה, בהתאם לסקר שביצעה בתחילת יוני, שיותר מ- 13% מכלל המועסקים נותרו בחל"ת ו-3.5% פוטרו.

שירות התעסוקה מעריך שנכון לסוף חודש מאי מספר דורשי העבודה היה קרוב למיליון איש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *