יו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה בבשורה מדאיגה על המוטציה האפריקאית. צפו

על המוטציה החדשה מדרום אפריקה לא היו לו בשורות טובות לבשר: "אנשים קוראים לזה 'המוטציה הדרום אפריקאית', אבל אנחנו לא יודעים אם היא התפתחה כאן. יכול להיות שהגיעה ממקום אחר ורק התגלתה כאן". צפו

"מצאנו מוטציה שדומה לזו שהתגלתה בבריטניה, היא נקראת מוטציה 501, על שם המיקום בגנום של הווירוס שבו התרחשה". קיימות בסך הכול 3 מוטציות, לאחר ששתיים נוספות ומדבקות התגלו במיקום מרכזי מאוד של הווירוס: אתר ההיקשרות לקולטנים, שם הוא מתחבר לתאים". כך אומר פרופסור בארי שוב, מומחה לנגיפים המכהן כיו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה ומי שניהל את המכון הלאומי למחלות מדבקות במדינה, בראיון למהדורת שלוש עם עופר חדד וסיפק פרטים נוספים על המוטציה המדאיגה.

כשנשאל האם החיסונים של פייזר ומודרנה יעילים נגדן, הוא השיב: "עדיין בודקים את זה. בכל העולם בוחנים את כל החיסונים וצריך להמתין ולראות מה יהיה".

על המוטציה החדשה מדרום אפריקה לא היו לו בשורות טובות לבשר: "אנשים קוראים לזה 'המוטציה הדרום אפריקאית', אבל אנחנו לא יודעים אם היא התפתחה כאן. יכול להיות שהגיעה ממקום אחר ורק התגלתה כאן".

לדבריו, היא התפשטה כבר ל-8 מדינות לפחות ואילו המוטציה הבריטית התפשטה ל-40 מדינות. "הווירוס יתפשט בסוף, גם אם נעצור טיסות בינלאומיות. זה בלתי נמנע", סיכם. "וירוסים מתפשטים ועוברים מוטציות באופן טבעי וימשיכו לעשות זאת".

לעומתו, פרופ' גבי ברבש מעריך כי המוטציה האפריקנית שלא יעילה נגד החיסון על פי מדענים, כבר נמצאת בישראל, וייתכן כי יצטרכו בהמשך לשנות את החיסון, ולחסן שוב את אזרחי ישראל, לדבריו, "הסגר נובע מהלחץ מהמוטציה, היא מתפשטת בכל הארץ, יש עלייה בתחלואה בגילאים הנמוכים."

לדבריו המוטציה מפושטת בקהילה באופן נרחב. "בכירי משרד הבריאות אומרים שהמוטציה הזאת עוד תפתיע אותנו לרעה, ולכן חשוב כמה שיותר מהר ללכת להגבלות רחבות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *