תרחיש הבלהות של החיסונים

קופות החולים בישראל נערכות לחסן עשרות אלפי ישראלים מדי יום החל בסוף החודש, אבל זה ייקח המון, וגם מה חושב פרופסור לס?

קופות החולים בישראל נערכות לחסן עשרות אלפי ישראלים מדי יום החל בסוף החודש. משלוח החיסונים הראשון, של חברת פייזר, צפוי להיות גדול הרבה יותר ממה שצפו במערכת הבריאות. בישראל סבורים כי פייזר תספק לישראל במשלוח הראשון עד ארבעה מיליון חיסונים, המיועדים לשני מיליון ישראלים.

צפויים להגיע לישראל בשבועות הקרובים.

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דודסון, אמר להארץ כי מבצע החיסון יתחיל "ככל הנראה בסוף דצמבר, תחילת ינואר. בתור מי שמבטחים 52% מאוכלוסיית ישראל, בשבילנו זה מבצע מאוד משמעותי. אנחנו רגילים לבצע חיסונים בהיקפים גדולים, אבל במקרה הזה יש שני דברים שהם יחודיים: האחד זה נושא תנאי האחסון והלוגיסטיקה של החיסונים; השני זו העובדה שנצטרך לחסן כל אדם בשתי מנות בהפרש של 21 יום בין מנה למנה".

"אנחנו בונים תוכנית מסודרת", הסביר דודסון להארץ, "התכנון הוא לבצע 40 אלף חיסונים ביממה, כולל בסופי שבוע. לעשות מבצע מהיר ככל האפשר".

האנליסט נחמיה גרשוני אלייהו צייץ בתגובה בטוויטר כי "40 אלף חיסונים ביממה אומר שייקח בערך שנה וחצי לחסן את כל האוכלוסייה, וברור שהקצב צריך להיות גבוה משמעותית כדי לשחרר את המדינה." עם זאת, מספיק יהיה לחסן את קבוצת הסיכון הגדולה בישראל כדי לפתוח את המשק בישראל.

פרופ יורם לס צייץ בעניין החיסונים וכתב: "החיסון לנגיף אבעבועות שחורות, מיגר את הנגיף לאחר יותר מ-200 שנים. החיסון לשפעת עדיין לא הצליח למגר. בגלל מוטציות. החיסון החדש? היכונו להיסטריה נצחית."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *