ימנע אפליה: התקבלה ההצעה החדשה של דרעי שתשקול מחדש סגר על שכונות חרדיות

הממשלה החליטה לקבל את הצעת השר דרעי לפרסם מראש את הקריטריונים להטלת סגר, ובכך תמנע אפליה בין מגזרים

שר הפנים, אריה דרעי אמר היום (יום א׳) בישיבת ממשלה כי הוא דורש מעתה לפרסם את כל הקריטריונים להחלטה להטיל סגר על כל שכונה או יישוב, כדי למנוע תחושת איפה ואיפה, בעיקר בציבור החרדי. רה״מ נתניהו נענה להצעת השר דרעי והורה לפרסם מעתה באתר ראש הממשלה, את הקריטריונים להטלת סגר בכל יישוב.

בנוסף, חזר השר דרעי על בקשתו מיום חמישי האחרון, לפצות את כל העסקים שנפגעו מהטלת הסגר בישובם. שר האוצר, ישראל כץ, אמר כי הוא עובד על פיצוי לאותם בעלי עסקים.

בהמשך זעם השר דרעי על מה שכינה ״אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי״ ואמר: ״ראינו אתמול בערב שתי הפגנות. הפגנה אחת בכיכר רבין בת״א בהשתתפות עשרת אלפים איש והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים. בהפגנה בת״א לא תמיד נשמר ריחוק, לא היתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים".

דרעי הוסיף "בשכונת רוממה, ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע אינו עוטה מסכה. בתגובה היכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה. יש כאן אלימות מכוונת של שוטרים נגד מפגינים חרדיים. זה חייב להיפסק. ישבנו ביום שישי ראשי המפלגות החרדיות עם השר לבט״פ, אמיר אוחנה. השר אוחנה היה קשוב אך האלימות נמשכת. כנציג מפלגה חרדית בממשלה, לא אוכל להשלים עם האלימות הקשה של השוטרים נגד החרדים. זה חייב להיפסק ומיד״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *