יניב בן משיח הקפיץ את אשקלון

בשעה חמש וחצי אחר הצהריים נפתחו השערים של פארק אגמים באשקלון ואליו החלו לנהור אלפי אנשים שלנגד עניהם המופתעות התגלה המתחם במלוא הדרו, מתקני לונה פארק, מתנפחים, דוכני מזון ובמת ענק שהשתרעו על שטח של עשרות דונמים בלב ליבה של השכונה החדשה, כאשר לראשונה הכניסה וההשתתפות הינה בחינם.

בימים שבהם טרם ברור איך יראו האירועים העירוניים למגזר החרדי, אודות לאירגוני הנשים – רודפות הדת והיהדות, הצליחו באשקלון להעלות את הרף שוב, בפעם השלישית ולהוות דמות לחיקוי לערים אחרות שבהן יש אפילו פי עשרה מכמות החרדים שהיא מכילה.

מעל שלוש שנים שבאשקלון האירועים שמתקיימים ע"י ראש העיר תומר גלאם למגזר החרדי הן סנסציה שמהווה דמות לחיקוי, אפילו בערים מרכזיות יותר לחרדים כדוגמת אשדוד וירושלים שם למדו שהציבור החרדי זקוק לאירועים טובים וגדולים יותר מהיכל התרבות.

ביום שלישי השבוע זה קרה שוב אבל לא כמתוכנן.

בישיבות המקדימות שנערכו בין עיריית אשקלון, לבין מחלקת האירועים של המשטרה, עמד הצפי בשלושת אלפים משתתפים, אך לאירוע עצמו הגיעו מעל שמונת אלפים משתתפים, מאשקלון ומרחבי הארץ ולמרות זאת השערים לא קרסו, המשטרה הצליחה לשמור על הסדר וכולם הצליחו ליהנות מכל הטוב.

בשעה חמש וחצי אחר הצהריים נפתחו השערים של פארק אגמים באשקלון ואליו החלו לנהור אלפי אנשים שלנגד עניהם המופתעות התגלה המתחם במלוא הדרו, מתקני לונה פארק, מתנפחים, דוכני מזון ובמת ענק שהשתרעו על שטח של עשרות דונמים בלב ליבה של השכונה החדשה, כאשר לראשונה הכניסה וההשתתפות הינה בחינם.

חצי שעה לאחר מכן ובימת המופעים נפתחה עם חידון קליקרים "מלחמת ראש בראש" בנושא הלכות, בהשתתפות מאות מהנוכחים, גברים ונשים, מבוגרים וילדים, שענו במשך כשעה על השאלות בזו אחר זו באמצעות לחיצה על השלטים שקיבלו והתוצאות נספרו על מסך הלדים הענק שהועמד מאחרי הבמה.

בשעה שבע בערב, לאחר תוצאות החידון הוזמן לבמה הקוסם ואומן האילוזיות רפי חנן שהימם את האלפים עם קוסמיות יוצאות דופן בניהן אפילו העלמת משתתף אקראי שעלה לבמה ורק לאחר דקות ארוכות של מתח וסימני שאלה באוויר, חזר בדרך מפתיעה.

למופע הבא שהתקיים בשעה רבע לשמונה הוזמנו לבמה צמד הפופ של המוזיקה היהודית נתנאל ישראל ושרולי ברונכר, שהופיעו במשך ארבעים דקות עם צוות רקדנים ויחד הקפיצו את הנוער עם הלהיטים שמככבים בתחנות הרדיו.

כמה דקות לאחר שסיימו הצמד החם את הופעתם, עלו לבמה צוות נגנים כשיחד איתם הוזמן הזמר אייל טויטו לבצע מספר להיטים ולאחריו עלה לבמה האומן והיוצר ישי לפידות שעם כניסתו המפתיעה לבמה גרם לפרץ התרגשות רב בקהל.

לפידות סיפר לנוכחים כי אמור היה להופיע בבר מצווה, אך סב החתן נפטר בערב שקדם לו ובעקבות כך החליט להפתיע את הקהל ולהשתתף בפסטיבל הגדול ביותר למגזר החרדי בארץ.

באותן דקות מאחרי הקלעים ישב הזמר אהרון רזאל ובדקות שנותרו עד עלייתו לבמה המתין עם ספר לימוד ביד וחברותא, כך נראה ניצול זמן של אומן שקיבל תשואות רבות מהקהל כששמעו על כך מהמנחה לפני שהוזמן לבמה.

כדי לקיים אירוע כל כך גדול שטרם נראה כמותו למגזר החרדי ועוד שלל אירועים שהיו בבין הזמנים האחרון באשקלון, עמלו לא מעט אנשים כדי להוציאם אל הפועל בהוראתו של ראש העיר תומר גלאם. היה זה יועץ ראש העיר אליהו ברדא שטרח במשך חודשים ארוכים כדי לקיים פגישות, סיורים וועדות על מנת שהמגזר החרדי, גם השנה יהיה הכי מרוצה באשקלון מאשר בערים אחרות. חבר מועצת העיר הרב אברהם עשור נטל גם הוא חלק באירועי הקיץ כשיחד איתם גם החברה הכלכלית והמועצה הדתית הצטרפו למהפכה ולהיסטוריה שקרתה באשקלון.

המופע הועבר בשידור חי ברדיו קול ברמה למאות אלפי מאזיניו. הרדיו נטל חלק פעיל בשיתוף פעולה עם העירייה, בשנה השלישית ברציפות.

אל הבמה הוזמן חבר מועצת העיר הרב אברהם עשור שהודה בדבריו לראש העיר תומר גלאם על כל הסיוע במהלך השנה לתושבי העיר החרדים בכל התחומים.

"ברשות ראש העיר ידידי היקר תומר גלאם. הגאון הגדול ראש הישיבה הרב יצחק ברדא שליט"א, חברי מועצת העיר וכל אלו שפעלו למען אירועי הקיץ לציבור החרדי שלנו… אני רוצה גם להודות ע"פ הפסוק 'יש לנו אח בבית המלך' ואני אומר לכם יש לנו אב. ראשי תיבות אליהו ברדא, יועץ ראש העיר שבזכותו הכל קרה…"

מנחה הערב יוסי לחיאני עלה שוב לבמה והזמין את כתר התורה של העיר אשקלון מורנו ורבנו הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א לשאת דברי ברכה לקהל שעמד על רגליו בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף'

הרה"ג יצחק ברדא שליט"א ברך את קהל המשתתפים ואת בחורי הישיבה שאוגרים כוח על מנת לחזור אל ספסל הלימודים ולהמשיך לשקוד על התורה יומם וליל למען עם ישראל.

"אני רוצה להגיד תורה רבה גם לחיילי צה"ל היקרים ששומרים עלינו כעת ובכל השנה מפני אלו שרוצים להשמידנו, יהי חלקנו עמהם ויהי חלקם עימנו, שגם בחורי הישיבות נלחמים יחד איתם מכותלי בית המדרש ומתפללים עליהם ולומדים לזכותם שלא יארע להם שום פגע…"

"זו גם ההזדמנות להגיד תודה לראש העיר שלנו שעיניכם הרואות, אתם בחרתם בו פעם אחת והוא בוחר בכם כל יום מחדש ועושה למענכם הכל כדי שיהיה לכם טוב כאן בעיר אשקלון.
גם בני היקר אליהו שהוא יועץ ראש העיר אני יודע כמה הוא מוותר על המשפחה כדי לעבוד בימים ובלילות כדי לטפל בקהל החרדי ולעשות אירועים שאין כמותם בארץ…"

רגע לפני המופע המרכזי עלה ראש העיר תומר גלאם לבמה הגדולה והודה לתושבי העיר על האהבה שהוא מקבל מהם בחזרה כשהוא מבטיח להמשיך לשים את התושבים החרדים במרכז כשווים בין שווים.

קצת אחרי השעה עשר, לקול תרועת ההמונים שחיכו לרגע הזה, הוזמן אל הבמה המלך של המוזיקה המזרחית יניב בן משיח שלווה בצוות של כעשרה נגנים ועד לשעה אחת עשרה בלילה אלפי המשתתפים רקדו ושרו בקולי קולות תוך שמירה על גדרי ההפרדה והקדושה.

תמונות: https://jumbomail.me/j/3aqODNT6fU2iRTk
צילום: דוברות עיריית אשקלון

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בושה וחרפה שרבנים משתתפים באירוע כזה

    אין הפרדה . החטאת הרבים שאין כדוגמתה .וזמר שמשווה צדעיו ומגלח את הפטים שזה 5 איסורי תורה בכל גילוח. ה' יצילנו להיכן הגענו.

    יוסי |
    הגב
  2. יניב בן משיח

    תביאו את יניב בן משיח כל שנה בתור אחד לא חרדי זה היה פשוט חוויה ! אין על יניב בן משיח

    אני |
    הגב