ינקלביץ הגיעה לאסף הרופא: "בזכות התרופות החדשות – יש פחות נפטרים"

שרת התפוצות בביקר במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא): "חשוב שחברי הממשלה יגיע לשטח וילמדו מקרוב על התמודדות הצוותים הרפואיים"

הבוקר (שלישי) הגיעה שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ' לסיור במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) והשתתפה בישיבת חמ"ל הקורונה בראשות סגנית מנהלת ביה"ח פרופ' אורנה טל. כמו כן, סיירה במחלקות הקורונה ובמתחם העבודות להקמת מחלקת אשפוז חירום בחניון בכניסה לביה"ח שתכלול 150 מיטות לשעת חירום ולטובת מוכנות לקליטת חולי קורונה.

"כשרה בממשלה, אנו לעיתים צריכים לקבל הכרעות על סמך נתונים יבשים המוצגים לנו. לכן, חשוב היה לי להגיע לכאן, כחלק מהסיורים שאני עורכת כדי ללמוד ולפגוש את האנשים שנלחמים בנגיף הזה יום ולילה, לעיתים בתנאים לא פשוטים" אמרה שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ'. "הצוותים הרפואיים, הרופאים והאחיות עסוקים בהצלת חיים, ואין להם רגע פנאי לעצמם. צריך לחשוב על הקושי הנפשי בו הם נמצאים חמישה חודשים ברציפות.

"חשוב שחברי הממשלה יגיעו לשטח ויראו בעיניים מה שקורה כאן, את התמודדותם ומסירותם של הצוותים הרפואיים ובאילו תנאים הם עובדים. 10 דק׳ רצופות בתוך חליפת המיגון הספיקו לי להבין. מהביקור כאן אני יוצאת גאה בצוותים הרפואיים שלנו, ובהנהלת בית החולים. אזרחי ישראל נמצאים בידיים טובות ומקצועיות. חשוב להעביר את המסר לאנשים כאן ולאזרחי ישראל, שממשלת ישראל עושה ותעשה הכל כדי שנעבור את התקופה הלא פשוטה הזו במהרה״.

מנהלת המרכז הרפואי שמיר ד"ר אסנת לבציון-קורח אמרה: "אנו מודים לשרה ינקלביץ' שהגיעה לצפות מקרוב בעבודת הצוותים הרפואיים. אנו מברכים על כל ביקור בשערינו ובמיוחד כעת בעת משבר הקורונה מצד מקבלי ההחלטות וחברי הממשלה, חשוב לראות את עבודת הצוותים וניהול משבר הקורונה בשטח" .

השרה התעניינה בנתוני התחלואה בציבורי המיעוטים בכלל והחרדי בפרט בהשוואה לציבור הכללי, בקצב ההדבקה וההתאמות הנדרשות לעיתים מול אוכלוסיות אלה. לדבריה, ״בעבודה השוטפת מול האוכלוסיות הפריפראליות ובציבור החרדי, ישנם לעיתים פערים שבאמצעות הסברה נכונה ניתן לגשר עליהם, כמו בנושא הבידוד הביתי או המלוניות לציבור החרדי, שהצלחנו לסייע במס׳ בעיות שנוצרו עקב פערים בהסברה ופיקוד העורף נתן מענה יעיל ומהיר. ייתכן וגם בעבודה מול בתי החולים נדרשת עבודת התאמה״

פרופ' אורנה טל סגנית מנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), מפקדת חמ"ל קורונה של ביה"ח או במצבי חירום, הסבירה את השינויים בטיפול בחולים לאורך הגל הראשון והשני של הקורונה: "בגל הראשון של הקורונה היינו בחשש מריבוי מונשמים לאור האתגרים שנצבו בפני האיטלקים והספרדים. עם התקדמות המחלה הבנו שמכשירי הנשמה הם מרכיב אחד בטיפול, והתמקדנו גם בטיפולים חדשניים – התרופות האנטי ויראליות כגון רמדיסיביר, תרומת פלסמה של חולים שהחלימו וסטרואידים במינון גבוה. בשבועות האחרונים עלה מספר המאושפזים במחלקות הקורונה וחצה את גבול ה-60, חלקם מונשמים. לשמחתינו חלק גדול מחלימים בזכות המסירות האין סופית של הצוות, שעובד ללא ליאות, ובזכות הטכנולוגיות החדשות בהן נעשה שימוש".

לסיכום אמרה טל, "מגיפת הקורונה הציפה את הלכידות הכי עמוקה בצוות שלנו וכן את הסולידריות שבתוך העם. ישנה התגייסות בקרב אנשי הצוות ותמיכה מקצועית ואישית. הצוות נרתם לסייע לחולים גם במחוות אישיות קטנות מעבר לטיפול המקצועי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *