יעלון תוקף: "נושא הצוללות עלול להגיע עד כדי בגידה של נתניהו"

בוגי יעלון הבוקר ברשת ב': "ייתכן שעניין הבגידה מונע מהיועמ"ש למצות את החקירה". על החזרה של גנור מעדותו: "הוא בורג חשוב, אך לא החשוב ביותר"

שר הביטחון לשעבר ומספר שלוש במפלגת כחול לבן, משה בוגי יעלון, תקף הבוקר (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין פרשת הצוללות ואמר כי "הנושא עד כדי כך חשוב שזה יכול להגיע עד כדי בגידה". לדברי יעלון, ייתכן כי החשד שנתניהו בגד במדינה, מונע מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למצות את העניין.

יעלון התייחס גם לחזרתו של עד המדינה מיקי גנור מעדותו אמש. "מיקי גנור הוא בורג חשוב בפרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה, אך הוא לא הבורג החשוב ביותר", אמר השר לשעבר בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב.

יעלון הסביר כי בפרשת הצוללות נכנסות ארבע פרשות וטען שבכל הפרשות "החיצים מובילים לצערי לבנימין נתניהו וסביבתו". לדברי יעלון, מדובר על זה שנתניהו לחץ ובסופו של דבר הביא לאישור של צוללת שישית בשנת 2010.

"עמדת מערכת הביטחון אז ועד שאני שר ביטחון היא שלא צריך יותר מחמש צוללות. ומסתבר עכשיו, המידע המחדש גם מבחינתי הוא שבאותו זמן נתניהו החזיק מניות בחברה של בן דודו שבאופן כזה או אחר קשורות לטיסנקרופ, נושא שלא נבדק עד עתה", אמר יעלון.

הבוקר פורסם ברשת ב' כי גורמים המעורים בפרשת הצוללות, אמרו שההסבר שסיפר מיקי גנור, עד המדינה שחזר בו אמש מעדותו, איננו מספק ולא מתיישב עם המציאות. במערכת אכיפת החוק חוששים מהאינטרס של גנור לשבש את החקירה בתיק הביטחוני החמור.

במהלך חקירתו אמש, גנור חש ברע ופונה באמבולנס מלהב 433 לבית החולים. גנור ביקש לשנות את הגרסה שמסר במהלך החקירות ולפיה שיחד גורמים בחברת הצוללות הגרמנית טיסנקרופ. גנור טען כי הגרסה שמסר לאחר החתימה על ההסכם, נמסרה תחת לחצים.

עוד טען עד המדינה כי אם הועברו כספים, יש להם הצדקה חוקית. המשטרה ופרקליטות המדינה ישקלו אם יש מקום לבטל את ההסכם שנחתם עמו. גורמים המעורים בתיק אומרים כי יוכלו להשתמש בחומרים שמסר לפי הסיכום איתו וכי יש די ראיות גם כך. חשוב להדגיש כי אין קשר בין ההתפתחות הזו לבין התפתחות עם עניין המניות ומילקובסקי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *