יענקי קנייבסקי משחזר: הרב הפסיק לנשום. התחלתי להגיד 'שמע ישראל'

בערב פורים אמר אחד מבני הבית כי הרב במצב קשה וחובר לחמצן, אבל בקרב בני הבית הוחלט שלא להוציא את הסוד לציבור משום מה ולא לקרוא להתפלל עבורו כפי שנהוג. יענקי קניבסקי, הנכד הדומיננטי והקרוב ביותר למנהיג הנערץ, מספר בראיון לוואלה חדשות כי הוא הרגיש "שמשהו לא בסדר"

גרסאות רבות נפוצו על מה שהיה באותו יום. מה שברור הוא כי הגר"ח היה חלש מאוד, כך עולה בתיעוד שהגיע לידינו, בו נראה הרב שמתקשה לברך ולהגיב לסובבים אותו. בערב פורים אמר אחד מבני הבית כי הרב במצב קשה וחובר לחמצן, אבל בקרב בני הבית הוחלט שלא להוציא את הסוד לציבור משום מה ולא לקרוא להתפלל עבורו כפי שנהוג.

יענקי קניבסקי, הנכד הדומיננטי והקרוב ביותר למנהיג הנערץ, מספר בראיון לוואלה חדשות כי הוא הרגיש "שמשהו לא בסדר". מיד, האח החל בסדרת בדיקות מהירה וגילה שלרב אין דופק. "זה היה בשנייה", משחזר יענקי בשיחה לוואלה!, "העיניים שלי היו על הרב כל הזמן, לא היה כל שינוי בפנים שלו, כלום. באותו הרגע הרב הפסיק לנשום. התחלתי להגיד 'שמע ישראל', זה היה אינסטינקט שאני לא יכול להסביר ולא הבנתי בכלל את גודל האירוע"..

"חייגתי לכוחות ההצלה, בטלפון אחד למד"א, בטלפון השני לאיחוד הצלה. באותו רגע הראש שלך רץ לסידורים הטכניים מבלי לחשוב יותר מדי. למי צריך לקרוא כדי להיפרד? מתי הלוויה? איפה שמים את המיטה בינתיים? לשכור מיד חברת אבטחה כי תהיה סביב הבית מהומת אלוקים של כל עם ישראל. במקביל, קראנו לילדים של הרב וגם לנכדים והנכדות שהספיקו לבוא, עשו החייאה, זה היה יותר מלאכותי, סבא כבר עזב אותנו, ברגעים בודדים במיתת נשיקה. מבחינה רגשית לקח לי כמה שעות לקלוט מה קרה".

"זה שינוי קיצוני. אני חי את האבל, חי אותו בצורה מוחשית. קרה לי השבוע שהגעתי כמה פעמים לבית של הרב, ובאופן כמעט טבעי אני הולך לחדר של הרב ומחפש אותו כאילו הוא עדיין אתנו. זה לא נתפס. הרב הלך מאתנו בחטף, לא שכב בבית החולים או היה חולה באופן קריטי. בליל פורים, יממה וחצי קודם הוא עוד קיבל קהל, הייתה אינטראקציה עם אנשים. לא היה זמן דמדומים".

"יענקי היה בשנים האחרונות "המוציא והמביא" בביתו של הרב, האיש שכמעט בכל הזדמנות ישב לצד סבו, קיבל כל פניה, בקשה לברכה או שאלה שהתשובה עליה היא הכרעה פוליטית משמעותית. הוא זה שתיווך לרב את המידע מעולם החיצון. בגיל צעיר הוא צבר קשרים עם אישי ציבור, אילי הון ובכירי עולם התקשורת החרדית, ספג לא פעם את הביקורת הציבורית אבל הפך לאחד הצעירים הכי משפיעים בעולם החרדי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *