יצאו קירחים: חולדאי ושלח לא יתמודדו

לאחר שעזב את לפיד – שלח הבין שעשה טעות פוליטית קשה – ופרש

סגירת הרשימות: לאחר שמרב מיכאלי יור מפלגת העבודה הודיעה כי היא לא מעוניינת לצרף את עופר שלח למפלגת העבודה,  ח"כ עפר שלח הודיע בדף הפייסבוק על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

שעה לאחר מכן הודיע גם רון חולדאי על כך שלא יתמודד, רון חולדאי מסר בתגובה: עת רעה היא למדינת ישראל!
מגפת הקורונה שמכה בנו וגובה מחיר גבוה מידי בחיי אדם, בבריאות ובפרנסה של מיליוני אזרחים – חשפה שבר קשה ועמוק שאותו אנו חווים כבר מספר שנים. שבר ערכי, מנהיגותי וניהולי שגרם נתניהו בניסיונותיו להישרדות פוליטית והימלטות ממשפט. שבר שהעצים את פגיעת הקורונה וגבה לדאבון הלב קורבנות מיותרים.
כאדם שכרך את כל חייו עם גורלה של המדינה והתגייס לשרת אותה בכל דרך אפשרית – כטייס קרב ומפקד בצה"ל, כמנהל הגימנסיה העברית הרצליה וכראש עיריית תל אביב-יפו – לא יכולתי לעמוד מן הצד מול השבר הקשה הזה.לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבראש ממשלת ישראל עומד נאשם בפלילים.
לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבתוך פחות משנתיים אותו נאשם גרר אותנו לארבע (!!) מערכות בחירות יקרות ומיותרות שכל מטרתן היא לברוח מאימת הדין.
לא יכולתי לעמוד מן הצד מול חיסול הממלכתיות, שלטון החוק וכל מה ששומר על הרקמה העדינה של החברה הישראלית.

לא יכולתי גם לעמוד מן הצד מול ההפקרות הניהולית וקריסת המערכות במדינה. ההחלטות מתקבלות מהיום להיום וללא כל תוכנית מקצועית, וכבר שנתיים אין למדינה תקציב. הכל הוקרב לצרכים פוליטיים.
יש מי שזועק. יש מי שמרים דגל ויצא להפגין. ואני החלטתי לפעול לשינוי המציאות ולהתגייס להחלפת השלטון!
לא חיפשתי שררה. אני ממלא תפקיד מרתק, חשוב ומשפיע. חמש פעמים ברציפות בחרו בי תושבי תל אביב-יפו לעמוד בראשות העיר הנפלאה הזו.

גם שלח הסביר בפייסבוק את הנסיבות: "כבר לפני חודשים רבים, ראיתי משבר מתקרב. אובדן הדרך בשמאל הישראלי וההלם לאחר קריסתה של כחול לבן הביאו להתכנסות סביב מטרה מוצדקת אחת, החלפתו של בנימין נתניהו, ובעקבותיה לנדידת קולות הרחק אל הימין העמוק."

לדבריו, "היה, ועדיין קיים, צורך חיוני להקים סכר, בהיר אידיאולוגית ובעל מסוגלות פוליטית, כדי לבלום זאת. מפלגות מרכז, מסרים מעומעמים ונסיון למצוא חן לא יצלחו לכך, כפי שמוכיח הניסיון המר של כחול לבן.
התוצאה הוודאית, בהעדר סכר כזה, תהיה כנסת שבה יהיה רוב גדול מאי פעם לימין המובהק ולחרדים, ללא איזון. זה עלול להיות גם הקו שיוביל את הממשלה הבאה, אם בכלל תקום. צ ומיום ליום מתחזק האיום שבראשה יעמוד שוב נתניהו.

"לכן הקמתי את תנופה. לא היה לי צורך בלתי נשלט להוביל מפלגה. מי שמכיר את דרכי הפוליטית יודע כמה פעמים ויתרתי על מעמדי האישי לטובת המטרה. מי שמכיר את העובדות יודע כמה ניסיתי ליצור חיבור, לאו דווקא בראשותי, עוד לפני שהקמתי את תנופה. זה לא הסתייע. חשבתי שצריך לעשות מעשה ולהניע מהלך, גם במחיר של סיכון פוליטי אישי. זה הדבר היחיד שהינחה אותי, אז כמו עכשיו."

שלח הביע אכזבה מכך  של התאפשר חיבור  עם יתר מפלגות השמאל: "לפני שלושה שבועות קראתי לחיבור בין העבודה, הישראלים ותנופה: חיבור שיש בו התאמה ערכית ויכולת פוליטית, ולפי כל סקר אחרון שווה מספר דו-ספרתי של מנדטים. זהו בדיוק הסכר אליו התכוונתי."

"מאז, וביתר שאת בימים האחרונים, עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. יו״ר העבודה מרב מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה. בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית."

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *