יציאה מהסגר ביום שישי בבוקר יהפוך את היום לשישי השחור

שר הבריאות אדלשטיין בתדרוך עם רה"מ: אחוז המתחסנים ישפיע על צבעי הרמזור של הערים, שוקלים להוריד את גיל המתחסנים כבר בימים הקרובים, יציאה מהסגר ביום שישי בבוקר יהפוך את היום ל"שישי השחור"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הזהיר חמורות  בתדרוך לתקשורת על נגיף הקורונה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו את החלטת גנץ מכחול לבן את פקיעת הסגר בשישי השבוע בשעה שבע לפנות בוקר.

אדלשטיין: "אם נפתח את הסגר לקראת סוף השבוע, נראה כולנו מגעים חברתיים עם החברים ועם המשפחה. המסחר ימשוך אליו מיליוני אנשים. היום הזה יכונה בהמשך: "יום שישי השחור". בימים הקרובים נסכם גם עם משרד החינוך לגבי פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך.

לדברי השר, אם נעמוד ביעד של החיסון – הגרף העולה של המתחסנים מעל גיל 50 יאפשר לנו לצייר עוד גרף של הפתיחה במשק.

הנחנו את קופות החולים להעלות את המאמצים כדי להגיע ליותר מ 90 אחוז מתחסנים בגילי 50 פלוס. גם צעירים יותר צריכים להתחסן, ואנחנו שוקלים להוריד את הגיל כבר בימים הקרובים. בדיונים שלנו החלטנו שצבע היישוב ברמזור לאחר היציאה מהסגר יהיה תלוי גם באחוז המתחסנים באותו ישוב. צריכים להגיע לשם, אפשר להגיע לשם.

פרט לדאגה לעצמך, כשאתה הולך להתחסן אתה דואג גם לפתיחת המשק ולכל הסביבה שלך. זאת אחריות משותפת של כולנו. אין חובה חוקית, אבל יש חובה אזרחית. "ואהבת לרעך כמוך" בין היתר זה לקבל את החיסון".

פקיד בכיר בממשלה מתח ביקורת קשה על גנץ ואמר כי עמדתו להקדים את היציאה מהסגר "דעתו לא מובנת ולא הגיונית. בסופי השבוע ממילא מערכת החינוך אינה פועלת והמסחר מצומצם. מנגד, האוכלוסייה כן מתחסנת, ואם כך מה התועלת בקיצור ימי הסגר?", תהה הפקיד בשיחה עם ישראל היום

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *