בנט טס בשבת לקרמלין – זלנסקי סירב לדבר עם בנט

לראשונה בהיסטוריה: ראש ממשלה טס בשבת לחו"ל

דרמה: ‏רה"מ ‎בנט נפגש היום עם נשיא רוסיה פוטין במוסקבה כדי לדון במשבר באוקראינה. ישראל הציעה לתווך בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה.

בנט טס לפוטין בשבת ובעצם מדובר בראש הממשלה הראשון שטס בשבת.

רה"מ המריא השבת בשעות הבוקר המוקדמות למוסקבה, לאחר השיחה שהתקיימה בין המנהיגים ביום ד׳ האחרון. בפגישה משתתף גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמסייע בתרגום.

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט ניסה לדבר אתמול עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי – אך האחרון דחה את השיחה. כך אמרו הערב (שבת) גורמים רשמיים אמרו ל"חדשות סוף השבוע" לפי אותם גורמים, כבר אתמול ידע הנשיא זלנסקי שראש הממשלה בנט יטוס לקרמלין להיפגש עם הנשיא הרוסי. הפגישה הזאת הייתה בעידוד אמריקני ולא ביוזמה אוקראינית, וזה מצטרף לביקורת הקשה מאוד מצד אוקראינה על המדיניות שנוקטת ישראל כלפי המלחמה.

הנחת הבסיס היא שהפגישה עם פוטין בעת הרגישה הזאת התקיימה בידיעתה ובאישורה של וושינגטון, ולפיכך עולה השאלה – מה מטרת הנסיעה? מטרת הנסיעה עשויה להיות – ניסיון ישראלי בהסכמת הצדדים לתווך בין רוסיה לאוקראינה, בהתחשב בקשרים הטובים של ירושלים עם שני הצדדים. אפשרות שנייה – תיווך בין ארה"ב לרוסיה, אם כי הסיכוי לכך נמוך למדי. אפשרות שלישית – המשך המשחק הכפול של פוטין, בדיוק כמו שעשה מול הנשיא מקרון כששיטה בו שבועות לפני המלחמה בכמה וכמה פגישות, בעוד צבאו ממשיך להיערך לפלישה. אפשרות רביעית: פוטין במצוקה לאור מצבו – הסנקציות מרסקות את כלכלתו, תאגידים בינלאומיים נוטשים את השוק הרוסי, וצבאו מפתיע לרעה בביצועיו מול צבא אוקראינה העיקש והנחוש, שמסב לצבא הרוסי אבידות קשות. האם פוטין רוצה "לחתוך הפסדים" ולדון בהפסקת אש בתמורה אולי להסרת הסנקציות או חלקן? קשה מאוד להאמין, משום שהסנקציות לא יוסרו כל עוד צבאו מפציץ באוקראינה וכובש חלקים ממנה, כך צייץ יאיר נבות בטויוטר

יש לציין במהלך אותה שבת הרוסים מערימים קשיים מוזרים על הסכם הגרעין. קודם לכן זלנסקי תוקף את בנט שאיננו מספיק פרו אוקראיני.

כוחות צבא הפדרציה נמצאים כעת במתקפה רחבה על אוקראינה, כבשו מספר ערים והפילו ארבעה מטוסים אוקראיניים.

‏שר ההגנה האוקראיני: ״ששים ושישה אלף אוקראינים חזרו למדינה כדי להילחם״. ובנוגע לליגיון הזרים, שר החוץ האוקראיני סיפר שיש כרגע כ-16 אלף לוחמים שהגיעו לאוקראינה משש עשרה מדינות שונות, רובם חיילים לשעבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *