ירון לונדון מתנצל: "הערבים אינם פראי אדם"

"חלילה לי מלחשוב כי הערבים הם פראי אדם", אמר המגיש הוותיק ירון לונדון לאחר שהתבטא בכאן 11 נגד תרבות הרצח במגזר הערבי

איש התקשורת ירון לונדון התנצל הבוקר (שלישי) על כך שכינה את הערבים "פראי אדם" במהלך תוכניתו בכאן 11.

״רבים, בעיקר מקרב צופינו הערבים, נפגעו מדברים שאמרתי אמש בתכנית 'גאולה ולונדון' ב'כאן'. בשעת לילה שמעתי את הקלטת התוכנית ומצאתי כי הסתבכתי בלשוני, התנסחתי שלא כראוי וכי יש סיבה לעלבונם. אני מתנצל על כך", אמר לונדון.

הוא ביקש להסביר את כוונת דבריו: "הדיון סב על הסיבה שבגללה התעניינו יוצרי הסדרה 'הנערים בגורלו של הקורבן הערבי מוחמד אבו חדר ובאישיותם של רוצחיו היהודים, יותר מאשר ברוצחיהם של הנערים מגוש עציון. טענתי כי יהודי אינו משתומם על כך שערבי רוצח יהודי. לעומת זאת, מתוך תפיסתו את עצמו כבן לעם נעלה מבחינה מוסרית, הוא מתקשה להשלים עם העובדה שמקרב בני עמו יצא רוצח נתעב.

"יוצרי הסדרה הונעו ע"י הרצון לגלות את שורשיי הנגע, המפחיד אותם יותר מאשר מתנכל חיצוני. את היחס השונה לרוצחים משני העמים הסברתי בכך שיהודים תופסים את הערבים כפראי אדם רצחניים. התבוננות בסביבתנו הגיאוגרפית, כך אמרתי, מאששת את התפיסה הזאת.

"כמובן שבאומרי 'הערבים' לא התכוונתי לפרט הערבי, אלא להתנהגותן של החברות הערביות במדינות השכנות. מקביעה זו אין בדעתי לחזור, אך אני מודה כי מדבריי שנאמרו בלהט הדיון ניתן היה לשמוע הכללה גורפת. על כך אני מתנצל מעומק הלב ומבהיר כי חלילה לי מלחשוב כי הערבים הם פראי אדם״.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ירון זה הוא בעצמו פרא אדם בהמה דו רגלית. הוא מתעב ספרדים הג'אחש הזה

    איכסע טיפוס דוחה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב