ירושלים: חמישה מבנים חדשים יימסרו במגזר החרדי

היקף חסר תקדים של מבנים חדשים למוסדות חינוך חרדיים בשנת הלימודים הנפתחת

סמינר בנות אלישבע אשר עד כה שכן ברחוב רש"י, במבנה בשכירות בכיתות שאינן תקניות, ייהנה ממבנה עירוני חדש ובו 36 כיתות, בהשקעה של למעלה מ- 55 מיליון ש"ח.
הסמינרים אפיקי דעה ונתיב החינוך שכנו עד כה במבנים בשכירות ובתנאים לא טובים. כיום נבנה עבורם מבנה בית ספר חדש ובו 20 כיתות בהשקעה של למעלה מ- 25 מיליון ש"ח.
בי"ס "שיח סוד" לחינוך מיוחד רב גילאי אשר עד היום שכן בכיתות לא תקניות, ייהנה מבית ספר חדש ובו 12 כיתות. הבינוי כולל, מלבד כיתות הלימוד, קומה נוספת לבריכה טיפולית. בהשקעה כוללת בסך למעלה מ- 19 מיליון ש"ח.

סמינר דרכי רחל לתלמידות בכיתות ט'-י'ב, עד כה שכן בשוק הסיטונאי בגבעת שאול, במבנה בשכירות בכיתות שאינן תקניות. בית ספר חדש נבנה עבורו ובו 36 כיתות בהשקעה של למעלה מ- 50 מיליון ש"ח.

בנוסף, בית הספר וויזניץ מעלה שמחה בשכונת רוממה מקבל תוספת אגף ובו 12 כיתות+ אולם בהשקעה של קרוב ל- 30 מיליון ש"ח. וביה"ס היסודי ת"ת אחיעזר-מוצפי מקבל תוספת אגף לבית ספר ובו 15 כיתות בהשקעה של למעלה מ- 22 מיליון ש"ח.

בסך הכולל יחנכו במגזר החרדי 131 כיתות חדשות, בהשקעה כוללת של 210 מיליון ₪, וכ- 5 מיליון ש"ח יושקעו בתכניות חינוכיות ייחודיות לחינוך החרדי.

מרכז פסג"ה חרדי – לראשונה נפתח בירושלים "מרכז פסג"ה" (פיתוח סגלי הוראה) שמשמש את ציבור המחנכים החרדי בירושלים, בשכונת רמת שלמה, ע"פ ערכי המגזר החרדי ובתכנים מותאמים לפי בקשות המוסדות החינוכיים. פתיחת המרכז החדש הינה חלק ממדיניות מינהל החינוך בעיריית ירושלים ששמה את פיתוח והעצמת עובדי ההוראה בראש סדר העדיפויות. המרכז נפתח בחורף של שנה שעברה ונותן מענה לצוותי החינוך החל מגילאי הגן ועד לעל יסודי ובכך מעודד תפיסה של רצף גילאי במוסדות החינוך ומניעת נשירה. כמו כן, מורים מגיעים להכשרה מקצועית במרכז הפסג"ה וכן גורמי מקצוע מהמרכז מגיעים לחדרי המורים במוסדות החינוך עצמם.

בית ספר חרדי רשמי חדש 'אשירה' – בשנת הלימודים הקרובה יפתח ביה"ס חרדי ממלכתי חדש אשר ישים דגש מיוחד על רמה לימודית גבוהה, קידום הישגים ועידוד למצוינות תוך הקצאת כלים ומשאבים מיוחדים לכך, יחד עם שימוש בתכניות למידה חדשניות משמעותיות וחווייתיות

בית הספר הציב כחזון להטמיע ערכים של אהבת הבריות, עין טובה ושמחת אמת ברוח יהודית שורשית תוך בניית מערכת של אמון קירבה ופתיחות.

בית הספר שם דגש מיוחד על רמה לימודית גבוהה, קידום הישגים ועידוד למצוינות תוך הקצאת כלים ומשאבים מיוחדים לכך, מתוך אמונה ושאיפה להביא לידי ביטוי מקסימלי את היכולות והכישורים הייחודיים של כל תלמידה, יחד עם שימוש בתכניות למידה חדשניות משמעותיות וחווייתיות.

בית הספר מתייחד בכך שהוא מפעיל את המיזם העירוני הייחודי 'עיר מנגנת' בו מתקיימים בשיתוף עם משרד החינוך תכניות ושיעורים בתחום המוזיקה ברמה גבוהה, ושותף בפרויקט 'חוה חקלאית' של משרד החינוך, במסגרתו מתקיימים לימודים וסיורים התנסותיים וחווייתיים בטבע.

מנהלת בית הספר היא הגב' תחיה וולך, מי שמאחוריה שנות ותק ניהולי מפוארים של מגוון מוסדות חינוכיים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. בשנים האחרונות ניהלה את בית הספר היסודי 'שירה חדשה' בשכונת קרית משה בירושלים, שם הצליחה לאמץ סטנדרטים של יחס אישי וחם ומעקב התפתחותי לימודי והישגי צמוד, על מנת להביא לקידום הישגים ומצוינות תוך העצמה וביטוי מקסימלי של התלמידות להצלחתן במגוון תחומי הדעת והחברה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *