ירידה במספר הנדבקים, האטה במספר המתחסנים

משרד הבריאות עדכן כי מחצות אובחנו 287 נדבקים בקורונה, אולם נרשמה האטה במספר המתחסנים

משרד הבריאות עדכן כי מחצות אובחנו 287 נדבקים בקורונה, אתמול אובחנו 337 ישראלים. כידוע, בימים שבת וראשון מפוענחות בדרך קבע הרבה פחות בדיקות קורונה. מקדם ההדבקה ירד ל-0.62. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 548 חולי קורונה במצב קשה. במקביל, ישנה ירידה בקצב ההתחסנות. מתחילת החודש ניתנו 1,150,000 מנות שניות של החיסון ורק 455 אלף ישראלים קיבלו את החיסון הראשון בתקופה זו. מיליון ו-75 אלף ישראלים בני 16 ומעלה טרם התחסנו.

מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,087 חולי קורונה – שניים מהם היום וארבעה אתמול.

ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, השיב אחר הצהריים (יום א') לשאלות בתדרוך לעיתונאים על רקע תחילת הליך יישום הבדיקות המהירות, הפעימה הרביעית בהקלות ובמגבלות ופתיחת נתב"ג. לדבריו, "אני לא צופה גל תחלואה נוסף ואני מקווה שננהג באחריות כדי שזה לא יקרה".

פרופ' אש הביע אופטימיות: "אנחנו שמחים להמשיך לראות את מגמת השיפור בנתונים, גם בקצב המאומתים היומי, גם מקדם ההדבקה וגם במספר החולים קשה שממשיך לרדת. עדיין לא הגענו למספרים הנמוכים שבין הגל השני לשלישי כך שיש לנו עוד כברת דרך לעשות, אבל הנתון המעודד הוא שהירידה נרשמת למרות פתיחה רחבה של המשק. זה איפשר לנו לצאת לפעימה הרביעית שבעיקרה הייתה הגדלת מספר נוכחים במופעי תרבות ובאירועי ספורט, פתיחה של אטרקציות בחוץ ובריכות השחייה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *