יריות ומכות: קטטה המונית בסורוקה הובילה את המשטרה לסגור את בית החולים

בית החולים הוסב זמנית למתכונת חירום, ומאוחר יותר נפתח מחדש למטופלים ומבקרים

קטטה המונית התחוללה הערב בבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי ירי. במקום נפצעו קל 2 צעירים, תושבי רהט, מדקירות ו-2 נוספים נפצעו קל וסובלים מחבלות. המשטרה עצרה 19 חשודים במקום. בית החולים הוסב זמנית למתכונת חירום, ומאוחר יותר נפתח מחדש למטופלים ומבקרים.

המשטרה מסרה: "בפעילות משטרת ישראל בבית החולים סורוקה הסדר הושב על כנו. כוחות משטרה רבים עדיין במקום. נעצרו/עוכבו 17 חשודים במעורבות באירועים. חקירת כלל האירועים נמשכת."

מפקד תחנת באר שבע ניצב משנה טירן יהוד: "הערב סמוך ל-19:40 התקבל דיווח מביה"ח סורוקה על קטטה מלווה בנפגעים. למקום הוזנקו כוחות משטרה רבים. בעוד האירוע מתוחקר, התרחשה קטטה נוספת מחוץ לבית החולים. בקטטה הזאת היה שימוש באקדח, ישנם מספר ממצאים שנבדקים. פעילות שיטור מהירה במקום הובילה למעצר 17 חשודים שמעורבים בצורה כזאת או אחרת בקטטה. באופן טבעי אירוע אלימות בבית החולים אנחנו מתייחסים אליו בחומרה, וכך תהיה החקירה".

מטופלת בבית החולים סיפרה על המהומה שהייתה במקום. "אין לי מושג מה קרה, פתאום שמענו יריות והיה מטורף ומלא רצו למגרש החנייה בחוץ, ממש בכניסה למיון", סיפרה. "היו יריות וזריקות אבנים. הכניסו את כולנו לתוך המיון עצמו ואמרו לנו להתמגן – חוויה לא נעימה, זה ממש מטורף. מנהל המיון כרז לכולם להיכנס לתוך המיון כי יש ריב חמולות וכולם נכנסו פנימה. זה היה לא נעים, כולם נדחקו בתוך המיון עצמו והיה המון בלאגן, שוטרים ואנשי מד"א, כל אחד רץ לכיוון אחר. מהחלונות יכולת לראות את הניצוצות של הירי והאבנים".

אילן, עד ראייה לאירוע הירי סיפר ל-N12: "הגעתי הערב לחדר המיון של סורוקה לבדיקות ופחדתי להיכנס לתוך בית החולים. כבר כשנכנסתי לחנייה שמעתי יריות והתחיל בלאגן מטורף. אני לא מאחל לאף אחד להיות בסיטואציה כזאת. זה הרגיש כמו המערב הפרוע. נעלתי את האוטו ולא יצאתי החוצה עד ששוטרי מג"ב הכווינו את התנועה ושחררו אותנו. אני לא מתבייש להגיד שמאוד פחדתי וניסיתי להסתתר כדי שלא יפגעו בי בטעות".

"כ בן גביר: "יש מפכ"ל שלא מתפקד, שיניח את המפתחות וילך הביתה". יריות ויידוי אבנים בפתח בית החולים סורוקה בבאר שבע.

יריות ואבנים בפתח בית החולים סורוקה בבאר שבע, בזמן ששתי משפחות מרהט התקוטטו בבית החולים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "תוצאות ההזנחה הפושעת ניכרות בשטח. המשטרה צריכה לירות בכל מחבל שיורה, מיידה אבנים ומסכן חיי אדם".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הדרום בוער לא רק מהיום, בגלל שיש אבדן משילות. אם המשטרה לא יכולה לטפל במצב, כי יש מפכ"ל שלא מתפקד, שיניח את המפתחות וילך הביתה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *