ישראל לארה"ב: מצעד הדגלים יתקיים גם במחיר של הסלמה ביטחונית

ישראל מתכוונת לקיים את מצעד הדגלים גם במחיר של הסלמה ביטחונית. הועברו מסרים לחמאס באמצעות מתווכים

ראשי המפלגות בקואליציה דואגים מתגובת רע"ם במקרה של מהומות בירושלים ביום ראשון הקרוב, וסיכמו על מסר לח"כים: למתן את ההתבטאויות בנוגע למצעד.

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס פנה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב והסביר את הדאגות של האמריקנים לקראת המצעד. בר-לב השיב לו כי המצעד יתקיים: "קודם כן אני מבין את הדאגות שלכם. אני עוקב מקרוב אחרי ההכנות ואנו עושים כל מה שאנו יכולים כדי למנוע חיכוך ופרובוקציות. המצעד הזה הוא מסורת של 30 שנה. אין לנו עניין של התרסה. זאת בירת ישראל שאבי כסגן רמטכ"ל נתן הוראה לעוזי נרקיס לשחרר אותה".

הפלגים הפלסטינים בעזה נפגשו אחר הצהריים כדי לדון בהשלכות מצעד הדגלים. בסיום הפגישה הודיעו הפלגים כי המצעד הוא "חבית חומר נפץ שתפוצץ את האזור", וכי מבחינתם כל האפשרויות נמצאות על השולחן.

‏לקראת קיום מצעד הדגלים בירושלים ביום ראשון הקרוב, ישראל העבירה מסרים לחמאס באמצעות מתווכים לפיהם לא ינסו לשגר רקטות לשטח ישראל או להוציא לפועל פיגועים. ההיערכות בצה"ל נרחבת בכלל הגזרות – וכוחות מתוגברים יוצבו בשער שכם ובהר הבית כדי למנוע עימותים.

גורם בכיר במשטרה: "אין שום סיבה לשנות את מתווה מצעד הדגלים, גם אם יהיה ירי טילים. אנחנו לא צריכים לחשוש לצעוד בתחומי ישראל ולממש את הריבונות שלנו. כל התכופפות בעבר עלתה לנו ביוקר בשלבים מאוחרים יותר. ומה אם בפעם הבאה האיומים האלה יעלו ערב יום העצמאות? האם אז נפסיק לחגוג?"

סגן שר הביטחון ח"כ אלון שוסטר לגלסנר ב'קול ברמה': "אף גורם לא יאיים על מדינת ישראל. אנחנו נצעד בכל מקום במדינה בצורה חגיגית ולא פרובוקטיבית. כשניסינו לפני שנה לעצור את הצעדה לשער שכם, קיבלנו רקטות על עיר הבירה. אנחנו עם הסיפור הזה סיימנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *