"ישראל פעלה מאות פעמים כדי למנוע התבססות איראנית בסוריה"

בירושלים מתקיימת היום פסגת היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל הבוקר את מפגש הפסגה של היועצים לביטחון לאומי מארה"ב, רוסיה וישראל.

הפסגה ההיסטורית של היועצים לביטחון לאומי מתקיימת בהמשך למאמצים שהוביל ראש הממשלה נתניהו מול הממשל האמריקני והרוסי, וכן בהמשך לפגישות שקיימו נתניהו וראש המל״ל הישראלי בימים האחרונים עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ון בולטון ומזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב.

נתניהו אמר בפתח המפגש, "מדובר בוועידה היסטורית – זאת הפגישה הראשונה בין היועצים לביטחון לאומי של שלוש מדינותינו בבירתנו ירושלים. אני מבקש להודות לנשיא טראמפ ולנשיא פוטין על הסכמתם לכנס את ועידת הביטחון הזאת ולשלוח את יועציהם הבכירים ביותר. אני מעריך מאוד את הקשרים החזקים שיש לישראל עם שני המנהיגים ומדינותיהם".

"כפי שאמרתי פעמים רבות, יחסיה של ישראל עם ארה"ב הגיעו לגבהים חדשים תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ. באותה מידה, ישראל אסירת תודה על כך שהידידות שלנו עם רוסיה התחזקה יותר מתמיד בשנים האחרונות", הוסיף".

הוא אמר ליועצים לביטחון לאומי של רוסיה וארה"ב, "נפגשתי עם שניכם ביומיים האחרונים, כולל בדקות האחרונות, כדי לדון בסוגיות חשובות, אך בעיקר באתגר של השגת ביטחון ויציבות באזורנו. על בסיס הדיונים בינינו, אני מאמין שישנו בסיס רחב יותר לשיתוף פעולה בין שלושתנו. הוועידה הזאת מהווה הזדמנות ממשית לסייע בקידום היציבות באזור, ובייחוד בסוריה. כפי ששניכם יודעים, ישראל פעלה מאות פעמים כדי למנוע את התבססותה הצבאית של איראן בסוריה בזמן שהיא קוראת בגלוי להשמדתנו ופועלת לשם כך. פעלנו מאות פעמים כדי למנוע מאיראן העברת נשק מתוחכם לחיזבאללה והקמת חזית שנייה בצפון נגד ישראל מרמת הגולן. ישראל תמשיך למנוע מאיראן להשתמש בשטחן של מדינות שכנות כבסיס למתקפות נגדנו וישראל תגיב בעוצמה לכל מתקפה כזאת".

"אני מבקש להודות לממשלת רוסיה ולנשיא פוטין על שיתוף הפעולה ההדוק עם ישראל לבניית מנגנון של דה-קונפליקציה שתפקידו להבטיח שבזמן שאנחנו מגינים על עצמנו, אנחנו לא מסכנים כוחות רוסים. אני רוצה להודות לארה"ב ולנשיא טראמפ על הגיבוי החד משמעי שהוא נותן לזכותה של ישראל להגן על עצמה. שלושתנו רוצים לראות יציבות, ביטחון ושלום בסוריה. זהו יעד משותף", אמר נתניהו.

הוא ציין, "יש לנו גם יעד כולל, והוא ששום כוח זר שהגיע לסוריה אחרי 2011 לא יישאר בסוריה. אנחנו חושבים שישנן דרכים להשיג את היעד המשותף הזה שייצור מזרח תיכון יציב יותר או לפחות מזרח תיכון יציב יותר בחלק הזה של האזור. אני מאמין שהשגת היעד שתיארתי זה עתה, הוצאתם של כל הכוחות הזרים מסוריה, אלה שנכנסו לסוריה אחרי 2011, תהיה טובה לרוסיה, טובה לארה"ב, טובה לישראל, ואם יורשה לי להוסיף, טובה לסוריה".

היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל בן-שבת אמר כי "השגת ביטחון ויציבות באזורנו היא מטרה משותפת לכולנו. מייחלים לכך גם מדינות ועמים נוספים במרחב ומחוצה לו. ברם, לא ניתן יהיה להשיגה מבלי לרסן את שאיפותיה ופעולותיה של איראן. אירועי התקופה האחרונה נותנים תוקף נוסף למסקנה זו המחייבת התייחסות בכל מתווה להסדר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *