"יש אפשרות שהמוטציה ההודית עמידה לחיסון"

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס הערב (מוצ"ש) להשפעת המוטציה ההודית שהתגלתה לראשונה בישראל

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס הערב (מוצ"ש) להשפעת המוטציה ההודית שהתגלתה לראשונה בישראל. "זיהינו לפני כמה ימים את המוטציה אצל אנשים שחזרו מחו"ל. מרביתם זוהו בשדה התעופה והם נכנסו לבידוד, וחלק זוהו במהלך ימי הבידוד שלאחר חזרתם ארצה. אני מקווה שלא הייתה חשיפה משמעותית מעבר לכך ואנחנו בודקים את כל המגעים שלהם.", אמר אש בראיון לחדשות 12.

לדבריו, "אנחנו לא יודעים הרבה על המוטציה הזאת, אבל יש לגביה כמה סימנים לא טובים. אנו משווים את הממצאים בריצוף הגנטי למה שאנחנו מכירים ויש לה מספר דברים המעידים על כך שיכול להיות שהיא עמידה בפני החיסון". עם זאת, חשוב לציין כי עוד לא התגלתה אף מוטציה שהחיסון של פייזר לא יעיל נגדה."

"עדיין לא בחרתי יעד לחופשה, עדיין יש עוד הרבה עבודה ודרך לעשות. ש לנו הרבה דברים לתכנן ולחשוב קדימה", אמר אש באולפן פגוש את העיתונות. כשנשאל אם ישראל נמצאת במצב של חסינות עדר, השיב: "עדיין לא, אנחנו נמצאים על כ-5 מיליון מחוסנים ועוד כמיליון מחלימים. זה לא מספיק. אנחנו צריכים להגיע לכ-75% מחוסנים ומחלימים כדי להגיע לחסינות עדר, אבל אנחנו כן רואים את העדויות בשטח – נתוני רמת התחלואה הנמוכים".

על דברי מנכ"ל פייזר שלפיהם יידרש חיסון נוסף לאחר שנה, אמר אש: "זאת ההערכה, וזה גם מה שהערכנו מלכתחילה. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק, אבל נמשיך לעקוב אחר מקרי הדבקות של מחוסנים. אנחנו בוחנים את רמת הנוגדנים של מחוסנים. נכון להיום יש אחוז קטן מאוד ולא משמעותי של מחוסנים שנדבקו. יש מעט חולים מבין אלו שחוסנו וצריך לזכור שהחיסון לא מספק 100% הגנה".

על ביטול עטיית מסכות בשטחים פתוחים אמר: "נכון, הסיכון להדבקה בחוץ הוא לא גדול כשנמצאים במקום לא צפוף. האתגר הגדול הוא לשאת את המסכה בכיס ולעטות אותה בכל פעם שמגיעים למקום סגור או צפוף".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חחחחח איך הם יעשו הכל בשביל ליצור מצב שיהיה עוד איזה סגר.. מוצטיה הודית.. מוצטיה סקנדינבית - תוכיחו שזה קיים. תפסיקו לעבוד על הציבור.

    .

    . |
    הגב