"יש אפשרות שהמוטציה כבר בישראל"

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית 'מגן ישראל' שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm והביעה את רשמיה באשר למוטציה המתעתעת


ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית 'מגן ישראל' שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm והביעה את רשמיה באשר למוטציה המתעתעת: "המוטציה התגלתה בעיקר בבריטניה, בדנמרק, בדרום אפריקה ובעוד מספר מדינות. אנחנו מנסים לראות איך אפשר למנוע עד כמה שניתן את הגעת המוטציה לארץ, יש אפשרות שהיא כבר פה ואנו בודקים את זה. המטרה היא למנוע כמה שיותר את התפשטותה. חשוב להגיד שלא נסגרו השמיים אלא רק להגעת זרים מכל המדינות – ישראלים יכולים לשוב לארץ אך הם יזדקקו לבידוד. מי שהגיע מארצות שקיימת בהן התפשטות של המוטציה יופנו מידית לבידוד במלונית, ומשאר המדינות ישהו בבידוד בית".

היא הוסיפה כי: "בדיקת הקורונה היא בדיקה רגילה הבודקת האם הנגיף נמצא, וכשבודקים את הנגיף הזה אפשר גם לבדוק את הרצף הגנטי שלו ולראות האם קיימת גם המוטציה של הנגיף. אנשים חווים את אותה בדיקה בדיוק".

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית 'מגן ישראל' השיבה לגבי אופי הנגיף: "רואים שהנגיף עבר הרבה מאוד מוטציות, וממה שאנו יודעים עד עכשיו המוטציה כנראה גורמת ליותר הדבקה אבל לאו דווקא ליותר תחלואה. אין עדות לכך שהחיסון לא עובד על המוטציה, וככל הנראה הוא יהיה מספיק טוב. סביר להניח שתוך כשבוע אנחנו נדע אם החיסון משפיע על המוטציה, וסבירות גבוהה שכן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *