"יש לבחון את המשך כהונתו": התלונה המחוצפת של ליברמן כלפי הרב לאו

שר האוצר ליברמן הגיש תלונה לנציבות תלונות הציבור על השופטים נגד החלטת הרב הראשי הגר"ד לאו שלא לאשר גיורים אם יקודם המתווה ההרסני

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיש תלונה מחוצפת לנציבות תלונות הציבור על שופטים, בעקבות המכתב ששיגר הרב הראשי, דוד לאו, בשבוע שעבר, בו קרא לבחון את המשך כהונתו

במכתב הנלווה לתלונה השר ליברמן ציין: "הרב הראשי לאו, המכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, שלח ביום 28.12.21 מכתב לראש הממשלה בו הוא מודיע כי אם יקודם מתווה הגיור ואם תופסק או שלא תחודש כהונתו של ראש מערך הגיור, יאלץ הרב הראשי להסיר אחריותו מכל הנעשה במערך הגיור ויפסיק מידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות על ידו במסגרת תפקידו.

ליברמן הוסיף: "התניית המשך חתימה על תעודות הגיור בהמשך כהונתו של ראש מערך הגיור מהווה איום מרומז שלא לומר סחיטה באיומים. כהונתו של הרב הראשי ותפקידיו באו בשירות הציבור על פי הקבוע בחוק, ועליו מוטלת החובה למלא את תפקידיו כל עוד הוא מכהן בכהונתו".

לדברי ליברמן, "אם אכן יממש הרב את האיום המתואר ויימנע מלחתום על תעודות, יעכב בכך את השלמת הליכי הגיור והדבר יהווה פגיעה של ממש בציבור הישראלי ובמיוחד בחיילי צה"ל, בני העדה האתיופית ומבקשים להתגייר. פגיעה בציבור האמור, בשל אי הארכה או הפסקת כהונה של פקיד בכיר איננה מוצדקת והיא מהווה התנהגות שאיננה הולמת דיין, לא כל שכן- נשיא בית הדיין הרבני הגדול.התנהלות זו אינה באה בד בבד עם התנהגות ההולמת דיין במדינת ישראל ולכן יש לבחון את המשך כהונתו כנשיא בית הדין הרבני הגדול.", מסיים ליברמן את מכתבו המחוצף.

ח״כ מאיר פרוש מסר בתגובה על המכתב של ליברמן על הרה״ר דוד לאו: ״מדובר בחוצפה ובעזות מצח. אם חבר כנסת מהימין היה שולח מכתב מחוצף כזה לאחד משופטי בית המשפט העליון, הארץ הייתה רועדת ומזדעזעת״.

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה בתגובה לדברי העזות של השר ליברמן נגד כבוד הרב הראשי הרב דוד לאו: "חוצפתו של שר האוצר אביגדור ליברמן עברה כל גבול. מקום המדינה, נבחר ציבור לא התבטא בבוז שכזה כלפי רב ראשי מכהן המנהיג אלפים בארץ ובעולם. נחצה קו אדום. בושה לחובשי הכיפות בנט וכהנא שממשיכים לפלג את העם ולכרסם בצביון היהודי של מדינת ישראל ומעניקים לגיטימציה לביזוי הרבנות הראשית לישראל והרבנים הראשיים"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *