"יש לנו 3 רמטכ"לים, וכולם שמאלנים?"

משה יעלון, מועמד רשימת כחול-לבן לכנסת, שוחח היום עם סטודנטים למדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה בנושא הבחירות הקרבות, המנהל הציבורי וענה לשאלות מהקהל

משה יעלון, מועמד רשימת כחול-לבן לכנסת, שוחח היום עם סטודנטים למדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה בנושא הבחירות הקרבות, המנהל הציבורי וענה לשאלות מהקהל.

על סערת רותם סלע-בנימין נתניהו אמר יעלון: אסור לנו לנהל שיח מסית שמונע משנאה. וזה לא משנה אם השיח הוא בין ערבים ליהודים, שמאלנים לימנים, דתיים וחילוניים. בנוסף, השיח המסית גם מאשים את התקשורת… מתקפה פרועה נגד הביקורת שמשמיעה התקשורת הישראלית… מה אנחנו טורקיה? התקשורת לא צריכה להיות ביקורתית? אנחנו עוברים תהליך ארדואניזציה או שאנו יכולים כחברה לספוג ביקורת ולהתמודד איתה? בהמשך הדגיש כי אחד הדברים החשובים שהוא למד, הוא דווקא החשיבות של ביקורת, גם אם אינך מסכים עימה, אשר עליה להיות מושמעת בחברה דמוקרטית. בהמשך, סיפר כי נהג (ונוהג) בצבא ובחיים הפוליטיים לקיים דיונים בסגנון "פורומי חשיבה" ללא היררכיה בהשתתפות פתוחה של כל הנוכחים ללא קשר לדרגתם או תפקידם ועוד. "יש לנו 3 רמטכ"לים, וכולם שמאלנים? מה קרה? לא פיקדנו על ימנים?"

בהמשך התייחס לחוק ההמלצות והחוק הצרפתי: "רוצים שראש הממשלה יהיה מעל החוק? מה זה הדבר הזה? זה נועד למנוע חשיפה של שחיתויות"

בנושא "חוק הלאום": "לנו אין חוקה, אבותינו אמרו שאם נתחיל עם חוקה אנחנו נתווכח ולא נסתדר. אז כתפישה, חוקקו חוקי יסודי שיצרו חוקה בפועל וזה נעשה בהסכמה של הקואליציה והאופוזציה. אבל כשיש %20 מהתושבים שהם לא יהודים וכשאנו זוכרים שמגילת העצמאות מדברת על שיוויון זכויות. אפילו נתניהו התנגד ואז זיהה הזדמנות פוליטית – מי שלא יתמוך, הוא שמאלן – בני בגין, ריבלין ואני שמאלנים.. וואלה? זה לא עניין של שמאל ימין בכלל".

בנושא עזה אמר יעלון: "ב2009 נתניהו הבטיח לפתור את הבעיה עם החמאס.. עשה את זה? ליברמן תקף ונתן להנייה 48 שעות… קרה? היום בנט עושה את זה.. ויש לו עוד אחריות קולקטיבית (כחבר בקבינט)! מ2013 חברי קבינט מדליפים ואז תוקפים את המדיניות! זה אובדן של יכולת משילות וזה (הקבינט) קודש הקודשים, חיי אדם! איך הגענו לזה? נתניהו צריך להפוך את השולחן. עד אפריל 2017 חמאס לא ירה כדור אחד.. כשהיו מקרים שארגונים אחרים (סלפיים וכו') שיגרו לעבר ישראל – חמאס מיד התנפל וניסה להרגיע את המצב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *