כאלף פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים: "נתניהו "דמוקטטור" ערמומי"

"ינקוט בגישה של ׳תמות נפשי עם פלישתים׳ וימוטט את הבית על כולם"

כאלף פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים פרסמו הודעה בעד ההפגנות ונגד נתניהו כ"דמוקטטור" ערמומי אשר פורסמה על פני עמוד שלם בעיתון ' הארץ'

בקריאה החותמים טוענים שהדמוקרטיה הישראלית בסכנה קיומית, בגלל אישיותו של נתניהו- אשר מקבלת ניתוח פסיכואנליטי קצר וזה לשון ההודעה:

"רוב הזמן אנחנו מקשיבים, אבל 'המצב' מחייב שגם אנחנו נדבר בקול רם וגלוי.

אנחנו, החתומים מטה, אנשים שעובדים בתחום בריאות הנפש פסיכואנליטיקאים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים, מאמינים שהמצב הקריטי שבו ישראל מצויה לא מאפשר לנו יותר להחריש.

אנו חשים כי זו שעת חרום שנשקפת בה סכנה קיומית אמיתית ומוחשית לקיומה של הדמוקרטיה הישראלית, כשהסכנה החמורה ביותר נשקפת ממי שמנהיג אותנו, לדעתנו, לאבדון.

ההזדעקות שלנו קשורה לסכנה לא רק לחברה אלא לפרט בחברה לא דמוקרטית. במקום שבו אין חרות לפרט גם לא יכולה להתקיים מערכת טיפולית שמבוססת על דיבור. הדיבור נעצר.. הדיבור האישי, היצירתי, החופשי.. וכשהדיבור החופשי נעצר, התרבות נעצרת … נסוגה.. החברה האנושית המתורבתת מושתתת על הסכמה משותפת של האזרחים להכפיף את עצמם לחוק שווה לכול, התובע מכל אחד ואחד ויתורים והכרה בקיום האחר.

אבל יש מי ששם את עצמו מעל החוק ומשתמש במנגנון הדמוקרטי עצמו כדי לחסל אותו וכדי להעמיד את עצמו במקום של האב הקדמון הכל יכול. איך אנחנו מכנים היום אדם כזה ? דמוקטטור. מי שמתחזה לדמוקרט ומשתמש בדמוקרטיה כדי לכרסם בה ולהשתלט עליה כדיקטטור. הוא עושה זאת בתהליך ארוך שבו הוא מסמא את עינינו מלהבחין איך הוא סולל את דרכו אל הדיקטטורה. ברצוננו לשתף אתכם במבט דרכו אנחנו רואים את מה שכולנו עדים לו ולרב לא רואים בגלל ערמומיותו של הדמוקטטור.

מה מאפיין את ההתנהלות של הדמוקטטור ? אדם כזה דואג רק לעצמו. האחר, לא קיים מבחינתו כדי לכבד את ייחודו ושונותו ממנו. האחר קיים רק כאובייקט עבורו כדי לנצלו למטרותיו האישיות. הוא ידרוס ללא שום היסוס כל מי שמדבר נגדו או אומר משהו שלא מוצא חן בעיניו. אם הוא יואשם במשהו -הוא יפצח מיד בבכיות ונהיות של קורבן ויתקוף את מי שהאשים אותו, ימצא עליו ״חומרים מפלילים״ וכמובן שגם ימציא עליו עלילות שווא שיציגו את המאשים כאשם. אם הוא ישיג לעצמו עמדת כוח הוא יתפעל אנשים כדי שיבצעו עבורו את עבודות המיטוט של אלה שהוא חפץ בהתמוטטותם כשכל אמצעי ראוי בעיניו- הטרדה ובעיקר הפחדה ואיומים ללא שום מעצור.

הדמוקטטור לרוב מלא קסם אישי, ממגנט. הוא מומחה בקריאת האחר, החלש במיוחד, ולוחץ לו על הנקודות הרגישות ביותר כדי לנצלו לטובתו האישית. הוא שקרן , מניפולטיבי, פתיין ללא כיסוי. המילים שלו חלקלקות וחסרות כל משקל אמיתי. מי שמתפתה לו – בהתחלה נמרח על ידי הדמוקטטור בשמן מפנק, ואז מתחילה עבודת השאיבה והריקון של כל זכר של עצמאות וייחודיות ממנו והפיכתו למעין זומבי בשרות הדמוקטטור.

אם מעמדו של הדמוקטטור יתערער והוא לא יוכל למלא את מטרותיו הוא ינקוט בגישה של ׳תמות נפשי עם פלישתים׳ וימוטט את הבית על כולם.

אז בואו נעצור את הדמוקטטור בכל הדרכים הלגיטימיות והלא אלימות שנוכל לגייס ולהמציא, ובעיקר לא נאפשר לו לחסל את ההפגנות, מהחשובות והקריטיות ביותר שהיו כאן."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *