"כבן ממש" • ב'שובה ישראל' הכריזו: סדרי לימוד וחיזוק לעילוי נשמת 'הארי שבחבורה'

בבתי המדרש של 'שובה ישראל' יציינו השבוע את פטירתו הטראגית של הרב דוד לוי זצ"ל שנדרס בקזבלנקה שבמרוקו בעת שהיה בדרכו להתפלל על קברי צדיקים • מורו ורבו האדמו"ר הרב פינטו: "אהבתי את רבי דוד כבן ממש, מהמיוחדים בישיבה ומיושבי המזרח"

"אור גדול, קדוש ישראל": השבוע ביום שני ימלאו אחד עשרה חודשיים לפטירתו הטראגית של הרב דוד לוי, מחשובי רבני 'שובה ישראל' ומתלמידי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו.

הרב לוי שנטמן בבית העלמין באשדוד, נפטר, בערב שבת, ביום א' בכסלו בשנה שעברה, לאחר שנדרס בעיר קזבלנקה שבמרוקו, בדרכו לשפוך שיח על קברי צדיקים.

השבוע הוכרז בבתי המדרש של 'שובה ישראל' בארץ ובעולם כי בהוראת האדמו"ר הרב פינטו, לימוד התורה בכלל בתי המדרש – יהיה לעילוי נשמתו של הנפטר דוד בן כליפא ושרה זצ"ל. ביום חמישי השבוע – יתקיימו סדרי לימוד וחיזוק במעמד רבני 'שובה ישראל' בבתי המדרשות, על פי הנחיות הבריאות.

מנהיג 'שובה ישראל' האדמו"ר הרב פינטו ספד בכאב גדול לתלמידו ואמר עליו שהוא היה "הארי שבחבורה, תלמידי אהוב עלי כנפשי, מי יתן נפשי כפרתו".

הרב פינטו הוסיף כי הנפטר היה בן עליה של הקהילה, תלמיד חכם עצום, ירא שמיים עצום, בעל מידות נעלות, והקים משפחה מיוחדת. אדם שנלחם על הבית מדרש, גידל דור של בעלי תשובה, דאג לעניים בבית התמחוי. היה אור גדול, קדוש ישראל, רבי דוד לוי".

"מכל הסערה הפוקדת אותנו היום, דבר אחד שמשאיר רושם חזק בנפש שלנו, אשתו הצדקת של רבי דוד. בדמעות בוכה ואומרת לנו, הילד קטן פחות מגיל שבע, מי יגיד קדיש. רבי דוד עצמו היה מבקש רשות ממור אביו שיח׳, והיה הוא עצמו אומר קדיש על כל אדם שידע שאין מי שיאמר עליו קדיש".

"רבי דוד היית אחד יחיד ומיוחד, ומסרת את נשמתך. אהבתי את רבי דוד כבן ממש, מהמיוחדים בישיבה ומיושבי המזרח", הוסיף האדמו"ר הרב פינטו בדמעות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *