כדור הרגעה-הרופאים המטפלים בחולי קורונה: "יש לנו ניסיון בתנאי לחץ ועומסים קבועים"

"ההשוואות והבהלה סביב השיח על קריסת יחידות הטיפול הנמרץ אינן במקום"

השיח על החשש מקריסת יחידות הטיפול הנמרץ מעורר תרעומת אצל הרופאים הפנימאים, שמטפלים בפועל בחולי הקורונה.

הרופאים הללו מבקשים להדגיש: "איננו איטליה או ספרד. ישראל יוצאת דופן בעולם. זה שנים, במחלקות הפנימיות, מתמודדים בכל רגע עם מאות חולים מונשמים. יש לנו ניסיון שאין באף מדינה זולתנו בעולם".

לדברי פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית וד"ר דרור דיקר: "יש לנו ניסיון, גם בתנאי לחץ ועומסים קבועים, שמגיעים לשיא מדי חורף, לטפל בכ-500 חולים מונשמים במחלקות, לצד אלפי מאושפזים עם תחלואות מורכבות אחרות. בפועל, מדי חורף, המחלקות הפנימיות מנשימות יותר חולים מאשר יחידות הטיפול הנמרץ.
אין עוד מדינה בעולם עם מערכת בריאות, שבספיגת יתר כמונו. אנחנו רגילים במחלקות שהתקן שלהן: 38 מיטות, לטפל בכ-45 חולים, וזה לא כולל חמישה חולים קשים ומונשמים ואף יותר מכך. זו השגרה אצלנו".

ועוד עידוד ניתן למצוא בהמשך דבריהם: "עוד הרבה לפני מגיפת הקורונה, התמקצענו בחלוקת כוח ומאמץ להתמודד עם מספרים שאין דומה להם בעולם. בעת הזו, היכולת הייחודית שלנו היא יתרון עצום. ההשוואות והבהלה סביב השיח על קריסת יחידות הטיפול הנמרץ אינן במקום. אנו מבקשים לתת קרן תקווה לציבור. סמכו על ניסיוננו. אנחנו ייחודיים בעולם ושונים מכל יתר המדינות. אנחנו יודעים לטפל בחולים עם תחלואה מורכבת ומאתגרת, משתפים פעולה ומידע רפואי ולומדים מדי יום להתמודד נכון יותר עם החולים בקורונה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *