"כוחנות מזיקה": עורכי הדין החרדים נגד ההשבתה

על רקע הפרסום ב'כלכליסט' לפיו 200 עורכי דין מאיימים להשבית את מערכת המשפט, בתגובה לרפורמות שמבקשת הממשלה החדשה לקדם במערכת המשפט, מותחים עורכי הדין החרדים ביקורת על ההצהרות ואומרים כי איומים וכוחנות לא יביאו לפתרון הנושא הרגיש של הפרדת הרשויות

על רקע הפרסום ב'כלכליסט' לפיו 200 עורכי דין מאיימים להשבית את מערכת המשפט, בתגובה לרפורמות שמבקשת הממשלה החדשה לקדם במערכת המשפט, מותחים ראשי רשימת 'אמונה במשפט' עורכי הדין יצחק נטוביץ ויוסי ויצמן ביקורת על ההצהרות ואומרים כי איומים וכוחנות לא יביאו לפתרון הנושא הרגיש של הפרדת הרשויות.

"לא כל פסיקת בג"ץ, היא סירוס המשילות ופגיעה בממשלה. לא כל חקיקה בתחום המשפט, היא קץ הדמוקרטיה. תשתחררו מהפוזיציה ומהתגובות השבטיות. אין מערכת שחפה מטעויות ואין צדיקים רק בצד אחד של המאזניים. יש לנו מדינה אחת, ממשלה אחת ומערכת משפטית אחת", כתבו עורכי הדין בפוסט שפרסמו וזכה לתמיכה רבה בקרב עורכי הדין.

"אנחנו- ציבור עורכי הדין רואים במערכת המשפטית, ובבתי המשפט בראשה, כבית שלנו. לא ניתן להרוס את המערכת המשפטית, אבל בה בעת ובאותה נשימה, לא ניתן לטייח ולהסתיר פגמים. יש מה לתקן במערכת המשפטית. אבל התיקון יכול להיעשות רק מבית, מבפנים, מתוך המערכת ולא ממבקשי נפשה. רק ציבור עורכי דין אמיצים וחזקים, רק לשכת עורכי דין בלתי תלויה ועצמאית, יהיו מסוגלים להביט לשופטים ולראשי מערכת המשפט בלבן של העיניים ולהאיר בפניהם פינות חשוכות ואפלות במערכת המשפטית. כי אנחנו באים בידיים נקיות ובעין טובה, במטרה לחזק את מערכת המשפט ולהשביח אותה. אין לנו אינטרסים זרים. אנחנו רוצים מערכת משפטית חזקה ועצמאית, אמינה ומדוייקת. מערכת קשובה לקולות העולים מהשטח ולא מערכת שמתבצרת בשגיאותיה מול המערכת הפוליטית.

הקולות שנשמעו הבוקר מקבוצת עורכי דין, צורמים ומעוררים תמיהה. כשם ששינויים במערכת המשפט יכולים להתבצע רק בהדברות וחוכמת מעשה, כך התמודדות עם יוזמות חקיקה למיניהן, לא יכולה להתבצע בכוחנות של איומי השבתה. סוגיית הפרדת הרשויות מורכבת ומסובכת. היא זקוקה למח, לא לכח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *