כוח עזר: 23 רופאים מתמחים עולים חדשים

בשלוש השנים האחרונות עלו 741 רופאים עולים

משרד הבריאות יידרש לקלוט בשלושת החודשים הקרובים 23 רופאים-מתמחים עולים-חדשים, כך דרש היום (שני) יו"ר וועדת העלייה והקליטה דוד ביטן (הליכוד).

ביטן דרש עוד כי משרד הבריאות יורה לבתי החולים ולמרכזים הרפואיים להעדיף העסקת עולים חדשים כרופאים-מתמחים. עד יום שני הבא, על משרד הבריאות להודיע לוועדה – כי כל 23 העולים הממתינים כרגע להתמחות – אכן יקלטו בעבודה עד סוף שנת 2020.

ביטן הביע תרעומת על כי משרד הבריאות מתמהמה בקליטת הרופאים-העולים, ודרש להוסיף תקנים המיועדים לרופאים-עולים, מתוך 600 התקנים שהתווספו למערכת – למאבק בקורונה.

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הביעה הסכמה להעלאת מספר תקני הרופאים-המתמחים המיועדים לעולים, אך הדגישה כי חלק מהתקנים מיועדים למקצועות הנוגעים לטיפול בקורונה. בעקבות הדיון הקודם, פנה המשרד לבתי החולים והציע לקלוט רופאים-עולים להתמחות, אך מדובר בתהליך מתמשך והמשרד איננו יכול לכפות העסקה כזאת על בתי החולים. שירה ארנון, סגנית ראש חטיבת הרפואה במשרד, ציינה כי מאז הדיון הקודם נקלטו כבר שבעה רופאים-עולים. קלאודיה כ"ץ, מנהלת אגף תעסוקה במשרד הקליטה, הוסיפה כי בעקבות הדיון הקודם פנה משרד הקליטה להנהלת שירותי בריאות כללית – בבקשה לקלוט מתמחים-עולים.

הדיון בוועדת העלייה והקליטה הוא המשך לישיבה בנושא, לפני כשבועיים שיזם ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם). בדיון הקודם צוין כי בשלוש השנים האחרונות עלו 741 רופאים עולים, המועסקים בתקן לא-מומחה. מתוך 7,808 רופאים-מתמחים, רק 636 (8%) מתוכם היו עולים חדשים. למשרד הקליטה יחד עם משרד הבריאות מיועדים 70 תקנים, להתמחות לרופאים-עולים חדשים. בדיון צוין כי 40 רופאים עולים-חדשים, מוכנים לתחילת ההתמחות עם "פינוי" התקנים הנדרשים.

בדיון הקודם, הועלתה הצעה להקצות תקנים ייעודיים להתמחות רופאים עולים-חדשים, מסך 600 התקנים שהתקבלו במשרד הבריאות במסגרת המאבק בקורונה. האוצר לא הביע התנגדות להצעה זו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *