כוכבי ים, קיפודי ים ומיני דגים נוספים נתפסו בנתב"ג

שירותים הווטרינרים קוראים לכלל הציבור לבדוק את דרישות היבוא בטרם הם מבצעים פעולה כלשהי

כוכבים התחבאו במזוודתו: תושב ישראלי, מהנדס במקצועו, בשנות ה-40 לחייו נתפס בנתב"ג כשניסה להבריח 13 כוכבי ים, קיפודי ים, דגים נפוחיתיים (המכונים "אבו-נפחא"), דגי זהרון ומורנה.
השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, בשיתוף מפקחי המכס בנתב"ג ורשות הטבע והגנים מצאו את הדגים בתוך אריזת הקלקר, לאחר שעשו את הדרך הארוכה מסינגפור לארץ. מבדיקת המפקחים עולה כי בעלי החיים הובאו בניגוד לחוק, ללא רישיון יבוא וללא מסמכי בריאות רלוונטיים. הודות לשיתוף הפעולה עם גן החיות התנ"כי, הדגים יועברו ל"אקווריום ישראל" בירושלים – מה שיעניק להם את הכינוי: דגי י-ם (ירושלים), ונגד החשוד נפתחה חקירה.
אבל זה לא הסוף. עוד בימים האחרונים, חשפו מפקחי משרד החקלאות שלושה מקרים נוספים של הברחות בעלי חיים לישראל. בתוך כך, תפסו המפקחים גור כלב מסוכן שהובא על ידי תושב ישראלי, בשנות ה- 20 לחייו, ששב ארצה ממזרח אירופה, ו- 2 גורי שפיץ שהובאו ארצה על ידי סטודנטים לרפואה הלומדים במזרח אירופה. כל הגורים הוחזרו לארץ המקור. כמו גם, נתפסו 2 תוכונים צעירים שננטשו בנתב"ג. לאחר בדיקה, נמצא כי אזרחית ממזרח אירופה ששהתה בישראל נטשה אותם בנמל התעופה. התוכונים הועברו לפינת חי של נוער בסיכון על ידי רשות הטבע והגנים, וכנגד כל החשודים נפתחה חקירה.
השירותים הווטרינרים קוראים לכלל הציבור לבדוק את דרישות היבוא בטרם הם מבצעים פעולה כלשהי שעלולה להיות מנוגדת לחוק. עוד מציינים במשרד כי על הציבור לדעת שעל בעלי החיים חלות הגנות שונות מפני יבוא, בהן איסורים גורפים על יבוא בעלי חיים מסוימים ואמנות בינלאומיות המסדירות את התחום. במשרד החקלאות חוזרים ומדגישים כי הובלה והטסה של בעלי חיים לישראל, שלא על פי החוק, לרבות יבוא ללא עמידה בדרישות היבוא או ללא שהייה בהסגר, מסכנים את הציבור ואת בעלי החיים, ובאפשרותם להעביר מחלות לבני אדם ולבעלי חיים אחרים בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *