"כחול לבן לא תפיל את הממשלה הזו"

לאחר שטען כי לא יצביע עם הקואליציה, ח"כ מיכאל ביטון עלה למתקפה: "שרים לא סופרים את ועדות הכנסת

ח"כ מיכאל ביטון, שהודיע אתמול (ד') על צעדי מחאה נגד הקואליציה שבה הוא חבר, החריף את הטון הביקורתי בריאיון לסיון כהן וגדעון אוקו ב־103fm.

"אצביע בעד הממשלה בהצעות אי אמון. אבל ממשלה שמבצעת החלטות חד־צדדיות בלי ועדת כלכלה… אני תושב ירוחם. התחבורה הציבורית התייקרה באופקים, בקריית שמונה, בטבריה, בערד ובמצפה רמון ב־130 אחוז. דמיינו מה היה קורה אם היינו מעלים את מחירי הדלק ב־50 אחוז", אמר.

לשאלת המגישים, האם נושא הרפורמה בתחבורה הציבורית הוא היחיד שעומד מאחורי מהלכיו הפוליטיים, הדגיש: "היו לי ויכוחים גם עם ליברמן והגענו להסכמות. אנחנו יודעים לפתור בעיות – אבל שרים לא סופרים את ועדות הכנסת ועושים דברים שמערערים את יציבות הקואליציה".

בהמשך הריאיון הדגיש כי הפרסומים על אודות משא ומתן בין יו"ר מפלגתו בני גנץ ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שגויים. "אין שום משא ומתן", אמר, "יש תקשורת כל הזמן בנושאי חקיקה, וגנץ מדבר עם גורמי קואליציה ואופוזיציה". הוא הבהיר שוב ושוב כי "כחול לבן לא תפיל את הממשלה הזו", וקרא למגישים להקליט את דבריו (אוקו השיב בחיוך כי הוא מקליט את השיחות איתו תמיד, ושומע אותן לפני השינה, לא נגענו).

ביטון הדגיש כי יצביע נגד הצעות אי־אמון, והוסיף: "אתה יודע כמה מתדרכים נגדי?". עם זאת, סירב להתייחס לשאלה אם מאחורי התדרוכים עומדת שרת התחבורה מרב מיכאלי, ואמר: "אני רוצה להישאר בעניין הספציפי. אל תפגעו בעניים".

בשולי השיחה התייחס ח"כ ביטון גם לסערת מצעד הדגלים, הצפוי בירושלים ביום ראשון. "תמיד היה מצעד ותמיד הוא צעד. לישראל זכות לקיים מצעד, (צריך) לעשות את זה בתבונה, בלי אצבע בעין. המצעד הזה קיים 40 שנה ואני צעדתי בו כנער בבני עקיבא", אמר, והוסיף התייחסות פוליטית: "כל צעד של מפלגה שהוא אצבע בעין למפלגה אחרת צריך להירגע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *